وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 09:02   |   کد مطلب: 15899
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهور به همدان به فرودگاه، راه آهن، مناطق ویژه اقتصادی استان، مسکن مهر و گردشگری استان رسیدگی شود.

به گزارش نافع، امیر خجسته در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه سفرهای هیئت دولت به استان‌ها همواره منشأ خیر و برکت بوده است، اظهر کرد: در سفر دولت‌های قبل به استان همدان طرح‌های مختلفی مصوب شده که متأسفانه برخی از این مصوبات به دلیل عدم پیگیری مناسب سودی به حال شهروندان نداشته است.

وی پیگیری را نخستین شرط به بار نشستن مصوبات سفر دولت به استان عنوان کرد و افزود: پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان از مصوبات سفر دولت به استان در سال 82 است اما این طرح فراموش شد و در نهایت با گذشت 10 سال تنها 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد را مصوبه سفر دولت‌های قبل دانست و افزود: این امر نیز فراموش شده بود و پیگیری‎هایی که انجام شد دوباره به جریان افتاد.

وی با اشاره به سرمایه‎گذاری شستا در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بیان کرد: مصوبات بدون پیگیری سودی ندارد.

خجسته خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از مدیران و مسئولان قبلی که با تبلیغات و هیاهوی بسیاری از طرح‌ها را عنوان می‌کردند باید پاسخگو باشند که چرا این طرح‌ها در زمان لازم به سرانجام نرسید.

وی با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری در استان همدان کار نشده است، اظهار کرد: استان همدان با داشتن 2 هزار جاذبه گردشگری هیچ بهره‌ای از توریست و درآمد در این حوزه نداشته است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود هر توریست هشت شغل ایجاد می‎کند، بیان کرد: کار احداث پنج هتل پنج ستاره در همدان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم همدان می‌تواند جایگاه خود را در گردشگری به دست آورد، در ادامه از وضعیت نامناسب همدان در بخش زیرساخت‌ها سخن به میان آورد و گفت: راه آهن همدان از سال‌ها پیش رها شده که در نهایت با پیگیری‌ در حال انجام است.

خجسته افزود: 30 هزار تن ریل برای راه آهن همدان خریداری شده و البته ایستگاه راه‌آهن همدان نیز با فاصله 13 کیلومتری از شهر جانمایی خوبی ندارد و باید این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های لازم و به نتیجه رسیدن آزادراه ساوه ـ همدان ابراز کرد: وضعیت فرودگاه، راه آهن و ایستگاه راه آهن باید در این سفر تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت دولت از کشاورزان استان به دلیل سرمازدگی محصولاتشان شد و افزود: دولت در راستای مکانیزه کردن سیستم کشاورزی و اجرای سیستم آبرسانی قطره‌ای از کشاورزان استان حمایت کند.

وی با بیان اینکه بحث توانمندسازی حاشیه شهر در دولت قبل شروع شد، اظهار کرد: این امر در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است و انتظار می‌رود دولت یازدهم در این باره تلاش‌هایی را داشته باشد.

خجسته با اشاره به سرگردانی مردم در بحث مسکن مهر خواستار تعیین تکلیف این پروژه در سفر رئیس جمهور به همدان شد و خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی در فامنین و قهاوند نیز نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما