وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 09:15   |   کد مطلب: 15885
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان از حضور احتمالی رئیس جمهوری در استان هم‌زمان با روز همدان خبرداد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، رضا قیاسی در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات با بیان اینکه یکی از اقدامات مطلوب انجام شده در همدان ایجاد کشت گلخانه‌ای بوده، اظهار کرد: کشاورزی همدان همواره مطرح بوده اما امروز به دلیل مشکلات آبی استان با چالش‌هایی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی از محورهای توسعه استان است، افزود: محدودیت‌های آبی باعث شده که امکان افزایش سطح  زیر کشت محصولات کشاورزی امکان‌پذیر نباشد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه کشاورزی مکانیزاسیون، باعث کاهش اشتغال مستقیم می‌شود، تصریح کرد: این کمبود را می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی جبران کرد.

وی با تأکید بر اینکه در کشاورزی باید موضوع، ترویج و آموزش مباحث علمی در کشاورزی باشد، ادامه داد: استان همدان در حوزه‌های مختلف مکانیزه‌کردن کشاورزی به ویژه در آبیاری‌های نوین موفق عمل کرده است.

قیاسی خاطرنشان کرد: باید فرصت‌هایی را ایجاد کنیم که ضمن حفظ فرصت‌های اشتغال موجود در عرصه کشاورزی، از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ منعقد شده در آفریقا، فرصت‌های خوبی برای صادرات ماشین آلات کشاورزی فراهم شده است.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهوری به استان فرصت بسیار مناسبی است، افزود: به احتمال زیاد رئیس جمهوری دولت تدبیر و  امید در روز همدان در استان حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما