وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 09:08   |   کد مطلب: 15882
رئیس جهاد کشاورزی همدان از افتتاح 110 پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت خبر داد و گفت: افتتاح 11 طرح شاخص پرو‌ژه‌ها در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه پیشنهاد شده است.

به گزارش نافع، علیرضا رنجبرضرابی امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای سفر رئیس جمهور به همدان درخواست‌ها، پیشنهاد‌ها و برنامه‌های پیشنهادی بخش کشاورزی را ارائه داده است.

وی افزود: 110 پروژه بخش کشاورزی استان در هفته دولت افتتاح می‌شود که 11 طرح شاخص پرو‌ژه‌ها برای افتتاح در سفر رئیس جمهور پیشنهاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: 15 پروژه نیز برای دریافت اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان پیشنهاد شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: 76 پروژه در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی، 11 پروژه در بخش تولیدات دامی، هفت پروژه در بخش شیلات، 11 پروژه در بخش تولیدات گیاهی و پنج پروژه نیز در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی افتتاح خواهد شد.

رنجبر‌ضرابی با اشاره به برخی برنامه‌های پیشنهادی در سفر ریاست جمهوری، گفت: اجرای سیستم‌های آبیاری نوین،‌ اجرای عملیات آب و خاک در تعاونی‌های تولید، احیا و مرمت قنوات و اجرای طرح پایش، تعیین کاربری و سند‌دار کردن اراضی کشاورزی از جمله برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: مطالعه و استعداد‌یابی احداث 6 هزار واحد گلخانه در اراضی پایاب چاه‌های برق‌دار کشاورزی، شبکه آبیاری و زهکشی نهر شعبان ـ برزول، عملیات انتقال آب با لوله و مدیریت تلفیق آفات و امراض و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های نوظهور نباتی، دام و طیور و آبزیان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی بود.

مدیر جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی، ارائه خدمات زیربنایی به عشایر، تقویت بنیه مالی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی استان، تکمیل مجتمع‌های تولیدی و اعلام نیاز تسهیلات بانکی امسال از دیگر برنامه‌های پیشنهادی بوده است.

وی کمبود و محدودیت اعتبارات بانکی را در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: نرخ بالای سود بانکی منابع داخلی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند.

رنجبر‌ضرابی با اشاره به محدودیت دستور‌العمل صندوق توسعه ملی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های تکمیلی و توسعه، بیان کرد: عدم اجرای بند (د) ماده 11 قانون بودجه سال جاری توسط بانک‌ها به دلیل عدم تأمین بار مالی در سود امهال شده نیز دیگر مشکل سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات لازم و تکمیل پروژه‌ها مشکلات و موانع موجود در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان حل شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما