وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت 17:21   |   کد مطلب: 15078
تشکیل تیم های واکنش سریع در تمامی شهرستانهای استان
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از تشکیل تیم های واکنش سریع جهت انجام عملیات های امدادی درمخاطرات مختلف در سطح استان خبر داد .

به گزارش نافع،  حسین اشرفی با اشاره به لزوم اجرای طرح تیم های واکنش سریع، خاطر نشان کرد بمنظورداشتن سرعت عمل مناسب و حضور به موقع در همه مخاطرات، درهر شهرستان یک تیم با عنوان واکنش سریع تشکیل می شود که اعضاء این تیم قابلیت حضور در عملیات های مختلف را دارند .

وی با اشاره به اينکه کشور ما یکی از کشور های بلاخیز دنیاست كه دردهاي  جانکاهی را در حوادث مختلف به جان خریده است از زلزله  رود بارو بم بعنوان اتفاقاتی یاد کرد که هنوز زخم آنها التیام نیافته است، افزود برای کاهش آسیب پذیری افراد باید در جامعه ایجاد آمادگی نمود که در همین راستا جمعیت هلال احمراستان  با رویکرد آموزش همگانی وبا شعارهر خانواده یک امداد گر سعی بر این دارد آمادگی را در جامعه به سطح قابل قبولی برساند و از طرفی نیز با تشکیل تیم های واکنش سریع و آموزش آنها، زمان عکس العمل نیروها هنگام وقوع مخاطرات را به حداقل برساند که قطعا با بالابردن سرعت عمل و ایجادآمادگی می توان تلفات را به حداقل رساند .

معاون امداد و نجات استان گفت به منظور تسریع در ایجاد ساختار این تیم ها مقرر گردیده که شب تابعه هر چه سریعتر نسبت به ارزیابی نیروها و تفکیک افراد با قابلیت مذکور اقدام نمایند تا در اسرع وقت اعضاء این تیم نسبت به گذراندن آموزش های مختلف در زمینه مخاطرات مختلف اقدام لازم صورت گیرد .

وی اضافه کرد برای رسیدن به اهداف آرماني ،اگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تحقق شعار مذکور ،جمیعت هلال احمر استان همدان با تمام توانمندیهای خود نسبت به تجهیز وآموزش نیروهای واکنش سریع و نیز آموزش همگانی از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهد کرد .

حسین اشرفی در پایان یاداور شد اگر بخواهیم شعار هر خانواده یک امدادگر معنا و مفهوم واقعی پیدا کند باید به سمتی حرکت کنیم تا در مناطق شهری  و روستایی آموزشهاي امداد و نجات را توسعه دهیم تا جایی که در هر روستا عده اي آموزش ديده  وآماده ارائه کمک به همنوع را گرد آوری نموده و آنها را برای رویایی با حوادث و بلایا و کمک به هم روستائیان تجهيز و آماده نگه داریم.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما