وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 ساعت 08:37   |   کد مطلب: 14361
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ خبر داد؛
10 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت سرمازدگی در کبودراهنگ
10 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت سرمازدگی در کبودراهنگ
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از خسارت 10 میلیارد و 800 میلیون تومانی سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، حسن لطفی با اشاره به سرمای پنجم اردیبهشت ماه در کبودراهنگ گفت: این سرما باعث بروز خسارت‌هایی در بخش محصولات زراعی از 15 تا 40 درصد و در بخش باغات از 20 تا 80 درصد شده است.
وی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان شامل گندم، جو، یونجه و کلزا را 9 هزار و 655 هکتار عنوان کرد و گفت: سرمازدگی به این بخش مبلغ 9 میلیارد و 334 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ مبلغ ریالی خسارت سرمازدگی در بخش باغات شهرستان را یک میلیارد و 550 میلیون تومان دانست و گفت: این میزان خسارت در سطح 542 هکتار از باغات با میزان یک‌هزار و 193 تن از تولید بوده است.
حسن لطفی از نارضایتی کشاورزان این شهرستان از عملکرد بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: امسال به دلیل نارضایتی کشاورزان از عملکرد بیمه محصولات کشاورزی شاهد سیر نزولی بیمه در سطح این شهرستان بوده ایم.
وی گفت: در حال حاضر 10 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی زیر پوشش بیمه قرار دارد و در بخش باغات نیز هیچ باغی زیر پوشش بیمه نیست.
لطفی مبلغ بیمه هر هکتار زمین کشاورزی را 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: بیمه در ازای تأیید خشکسالی صد درصدی، مبلغ 200 هزار تومان برای هر هکتار به کشاورز پرداخت می کند در حالی که کشاورز برای هر هکتار کشت دیم، حدود 800 هزار تومان هزینه کرده است.
وی سطح قابل کشت شهرستان کبودراهنگ را 245 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این میزان 140 هزار هکتار به صورت آیش بوده و 135 هزار هکتار زیر کشت محصولات دائمی قرار دارد.
حسن لطفی بیشترین سطح زیر کشت شهرستان کبودراهنگ را در بخش محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: در این شهرستان 2 هزار و 700 هکتار باغ وجود دارد.
سرپرست جهاد کشاورزی کبودراهنگ گفت: در این شهرستان مساحتی بالغ بر 105 هزار هکتار زیر کشت محصولات دیم و 28 هزار هکتار نیز زیر کشت محصولات زراعی آبی قرار دارد.
وی مهمترین محصولات زراعی شهرستان را گندم، جو، یونجه، سیب‌زمینی و کلزا اعلام کرد و گفت: بخشی از اراضی زیر کشت شهرستان نیز زیر کشت بهاره شامل صیفی‌جات قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ب

دیدگاه شما