وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 10:10   |   کد مطلب: 14145
فرماندار همدان همچنین در بحث تامین سلامت و امنیت غذای شهروندان با آغاز فصل کشت سبزیجات و صیفی جات در همدان گفت: لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی همدان با مراکزی که اقدام به آبیاری محصولات خود با آب فاضلاب می کنند برخورد شده و افراد خاطی به مراجع قضای ارجاع شوند.

به گزارش نافع،به نقل از جهاد پرس ، علی تعالی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهارکرد: در ایام نوروز امسال بازرسی های متعددی توسط دستگاه های مرتبط از جمله دامپزشکی و علوم پزشکی استان انجام گرفت که موجبات رضایتمندی مسافران و شهروندان را فراهم کرد.

وی افزود: همکاری دستگاه های مرتبط در دو ماه گذشته موجب ارتقای سطح سلامت افراد در همدان شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون برخی از دغدغه ها در خصوص امنیت و سلامت غذایی همچون معضل دستفروشان سیار و دفع فاضلاب باغ رستوران ها در مسیر گنجنامه و همچنین وجود مشکل در آب شرب برخی از روستاهای شهرستان همدان وجود دارد که اقدمات موثر برای رفع معضل آنها انجام خواهد شد.

فرماندار همدان همچنین در بحث تامین سلامت و امنیت غذای شهروندان با آغاز فصل کشت سبزیجات و صیفی جات در همدان گفت: لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی همدان با مراکزی که اقدام به آبیاری محصولات خود با آب فاضلاب می کنند برخورد شده و افراد خاطی به مراجع قضای ارجاع شوند.

تعالی بیان داشت: سال گذشته 17 متخلف در این خصوص به مقامات قضایی معرفی شدند که پرونده این افراد همچنان در جریان است.

وی تاکید کرد: اکیپ های گشت و بازرسی باید با نظارت بیشتری آبیاری محصولات صیفی و سبزیجات در همدان را رصد کنند.

فرماندارهمدان همچنین با بیان آغاز هفته سلامت نیز گفت:باید دستگاه های متولی برنامه های مناسبی برای ارتقای سطح علمی مردم در خصوص سلامت در این هفته داشته باشند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با بیان برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در نوروز امسال اظهارکرد: در نوروز امسال 43 هزارو 867 نفر به صورت سرپایی به اورژانس همدان مراجعه کردند.

علی عطایی همچنین گفت: 45 هزارو 681 نفر نیز ازخدمات سرپایی و ویزیت در مراکز بهداشتی و بیمارستان های سطح شهر همدان بهره مند شده اند.

وی افزود: در این مدت یک هزارو 422 نفر نیز مورد عمل جراحی اورژانسی و یک هزارو 204 نفر تحت عمل جراحی غیر اورژانسی قرار گرفته اند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین گفت: در این مدت نیز چهار هزارو 301 مورد بستری در بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی شهرستان همدان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز امسال همچنین یک هزارو 827 مورد بازرسی از هشت هزارو 411 مرکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی در شهرستان همدان انجام شده که 75 مورد به مراجع قضای ارجاع و 32 واحد پلمب شده است.

رییس دامپزشکی شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: در ایام نوروز امسال یک هزارو 381 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد خام دامی انجام شده که 15 مورد به مراجع قضایی ارجاع و 12 مرکز پلمب شده است.

آرش سامی افزود:در نوروز امسال 17 تن مواد خام دامی از مراکز تهیه و توزیع شهرستان همدان کشف و معدوم شده است.

در سال 93 بیش از 160 تن مواد غذایی فاسد در شهرستان همدان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما