وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت 15:01   |   کد مطلب: 14081
امام جمعه شهر قهاوند گفت: حمله عربستان به يمن را بايد حاصل تحقير‌شد‌گي اسلام امريكايي در عراق، سوريه و لبنان ارزيابي نمود، آل‌سعود كه با هزينه ميلياردها دلار در سه كشور ياد شده هيچ نتيجه‌اي را در سبد خود نمي‌ديد مستقيم وارد شد تا بتواند آن حقارت تاريخي را جبران نمايد.

به گزارش نافع، به نقل از جهاد پرس ، حجت الاسلام حسین محققی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند گفت: تاریخ یمن به روشنی نشان می دهد هر کشوری به این سرزمین طمع کرده و آن را مورد حمله نظامی قرار داده، سرانجام با  سرشکستگی آن را ترک کرده است. در مداخلات نظامی دهه های اخیر به یمن، نیروهای انگلیسی در سال 1316 این کشور را از هوا و دریا مورد حمله قرار دادند ولی بر اثر مقاومت مردم مجبور به عقب نشینی شدند.

امام جمعه شهر قهاوند افزود: از سال 1324 سعودیها تاکنون 6 بار به یمن حمله نظامی کرده ولی هر بار، دست از پا درازتر مجبور به قبول شکست و خواری شدند بنابر این حمله اخیر عربستان به یمن تازگی نداشته و در ادامه همان تجاوزات شکست خورده قبلی و آزمون خطاهای قبلی رژیم آل سعود است که این بار نیز نتیجه ای برای ریاض نخواهدداشت

وی گفت: حمایت از منصورهادی، وبرگرداندن مشروعیت بهانه ای بیش از ارتجاع عربی و تبدیل شدن یمن به جدیدترین الگوی حکومت اسلامی است و مردم سالار وپیوستن آن به جبهه مقاومت هراس دارد.

محققی افزود: حمله عربستان به يمن را بايد حاصل تحقير‌شد‌گي اسلام امريكايي در عراق، سوريه و لبنان ارزيابي نمود، آل‌سعود كه با هزينه ميلياردها دلار در سه كشور ياد شده هيچ نتيجه‌اي را در سبد خود نمي‌ديد مستقيم وارد شد تا بتواند آن حقارت تاريخي را جبران نمايد.

وی افزود: برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در عملیات نظامی موسوم به «طوفان قاطع» و تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند

امام جمعه شهر قهاوند گفت: تقاضاي سعودي‌ها از برخي كشورهاي بزرگ اسلامي براي ورود به جنگ  علاوه برمشروعیت بخشیدن وکاستن ازاعتراضات وانتقادات جهان اسلا م به اين دليل بود كه اطمينان حاصل كنند پول‌هاي كلاني را كه قبلاً خرج كرده‌اند امروز قابليت ميوه چيني دارد؟ و دليل دوم آن اينكه با محوريت خود در يك جنگ نيابتي بتوانند خود را محور جهان اهل اسلام معرفي نمايندوذره ای ازآبروواعتبارنداشته خودرابازیابی نمایند

وی ادامه داد: گرچه عربستان با واقعیتی تلخ مواجه شدودلارهای نفتی اهدایی نتوانست کشورهایی چون مصروپاکستان رادرکنارشاهزادگان قراردهد.

حجت الاسلام حسین محققی گفت: حملات هوایی عربستان به یمن، نه تنها انصارالله و مردم این کشور تسلیم خواسته های شاهزادگان عیاش سعودی نکرده بلکه امروزه هر یمنی خود را یک حوثی و بخشی از نیروی مقاومت سراسری «انصارالله» می‌داند

وی افزود: تجاوزعربستان موجب همدلی ووحدت ویکپارچگی ملت یمن وعکس العمل وتنفرگروهها وقبایل همسوباآل سعودگشت

وی گفت: بحران یمن مصداق دیگری ازدموکراسی غرب رابه نمایش گذاشته است دنیا مشاهده کردکه می توان رییس جمهورمنتخب وقانونی مصررابه زندان فرستاد وکودتایی انجام دادباحمایت آمریکاوآل سعود می توان برای سقوط حکومت قانونی بشاراسدسالهاجنگ داخلی به راه انداخت می توان داعش رابه سراغ حکومت قانونی درعراق فرستاد  می توان دراوکراین آشوب به پانمودورییس جمهورقانونی رامجبوربه ترک کشورنمود می توان صدای آزادیخواهی ملتی رادربحرین ویمن باگلوله دادوبامحاصره مجازات نمود.

محققی گفت: وقتی معترضان اوکراینی کیف را اشغال کردند و ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور قانونی این کشور به روسیه رفت، آمریکایی‌ها اعلام کردند یانوکوویچ با خروج از کشور، اعتبار و مشروعیت خود را از دست داده است. اما وقتی در یمن منصور هادی که استعفا هم داده- فرار می‌کند، همچنان مشروعیت دارد و می‌تواند بهانه‌ای برای آغاز یک جنگ باشد!

وی افزود: تهاجم هوایی به یمن جنگ نیابتی عربستان سعودی واجرای نقشه آمریکا باسیاست جدیداست. اوباما در دانشکده نظامی وست پوینت نیویورک اصلی ترین خطوط راهبرد امریکا در سیاست خارجی  آینده اش را چنین بیان می کند

خطیب نمازجمعه شهر قهاوند گفت: اولا- به دلیل تنفر شدید مردم امریکا از آغاز هرگونه جنگ جدید ثانیا- به دلیل ضعف و خستگی مفرط ارتش امریکا ثالثا- به دلیل مشکلات جدی اقتصادی

وی با اشاره به مداخله گری های آمریکایی ها گفت: امریکا در سیاست خارجی اش، استراتژی مداخله مستقیم را کنار گذاشته و به جای آن بر مدیریت از راه دورواجتناب ازمداخله مستقیم- 2واگذار کردن حل مشکلات منطقه ای به بازیگران منطقه ای باسرمایه مادی وانساتی کشورهای اسلامی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: این استراتژی اعترافی صریح وتلخ به پایان دوران ابرقدرتی نظامی امریکا محسوب میشود و به همین دلیل، نوکران ومزدوران منطقه ای آمریکا فهمیدند که ازاین پس نبایدبه قدرت برترحامی خوددل ببندند

محققی افزود: داعش اولین تجربه راهبرد مدیریتی آمریکابودکه غرب وحامیانش رادرباتلاق خود گرفتارکرد وموضوع یمن، اولین مورد اجرای کامل راهبردنوین یک بحران عظیمی درکنارمرزهای بالاترین متحد عربی ومنطقه ای آمریکا بروز کرده، امریکا نه می تواند مستقیما مداخله کند، نمی تواند هم مسئله را به حال خود رها نماید و در نتیجه از مزدوران منطقه ای خواسته است خود دست به کار شوند؛ و در مقابل، روی کمک سیاسی، اطلاعاتی و لجستیکی امریکا حساب کنند. امریکا تصور می کند به این ترتیب می تواند مشکلاتش را حل کند بی آنکه با تبعات مداخلات مستقیم دست وپنجه نرم کند

امام جمعه شهر قهاوند گفت: امریکا در یمن می خواهد مشکلی دردرجه مشکل سوریه را با ابزار سعودی حل کند تا دوباره گرفتار تجربه عراق نشود. اما آنچه امریکایی ها به آن دقت نکرده اند این است که وقتی ارتش امریکا که خود را ارتش درجه یک جهان می داند از ترس تکرار تجربه های گذشته، رسما خودراکنار می کشد چگونه توقع دارد سربازهای آفتاب ندیده  سعودی از عهده حل بحرانی با این عظمت برآیند؟

خطیب نماز جمعه قهاوند کیس یمن، به خوبی نشان خواهد داد که راهبردجدیدهمانندمداخله مستقیم ناکارآمداست

وی گفت: مردم مقاوم ومظلوم یمن ثابت خواهندکرددوران قلدری واستثمارملتهابه تاریخ پیوسته است ودلارهای نفتی وادعای خادم الحرمینی نمی توانددهان ملتهارابسته وحکومتهارامطیع خودنماید  وچه آینده نگربودند امام راحل عزیزکه می فرمایند:

«امروز جنگ حق و باطل،‌جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهين بي‌درد شروع شده است... امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون‌هاي فتنه و جاسوسي مبدل شده‌اند كه از يك طرف اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاي كثيف درباري، اسلام مقدس‌نماهاي بي‌شعور حوزه‌هاي علمي و دانشگاهي، اسلام ذلت و نكبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايه‌داران بر مظلومين و پابرهنه‌ها و در يك كلمه اسلام امريكايي را ترويج مي‌كنند و از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش امريكاي جهانخوار مي‌گذارند». (صحيفه امام، جلد 21، ص 80)

وی افزود: عيني‌ترين مصداق جملات حضرت امام ماجراي اخير يمن است امروز آل سعودمصداق مرفهين بي‌دردي هستند كه از ثروت سرشار حج و منابع نفتی سرمست شده‌ وحشیانه عليه ملتي به جنگ برخاسته‌اند كه مصداق فقر و پابرهنگان امروز تاريخند.

دیدگاه شما