وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت 18:27   |   کد مطلب: 14035
مدیر اداره تبلیغات ملایرخبر داد:
دو دانشگاه و دو مسجد میزبان معتکفین شهر ملایر
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مراسم اعتکاف در 4 نقطه دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد، مسجد جامع و مسجد نبی اکرم(ص) در ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش نافع،به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین داوود عباسی ظهر امروز در جلسه هماهنگی اعتکاف این شهرستان اظهار کرد: اهمیت مبحث اعتکاف در زمانی که در آن قرار داریم علاوه بر بحث عبادت این است که به مدت سه روز زمینه‌ای مناسب برای انجام کار فرهنگی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته مجموع معتکفین شهرستان حدود یک 1100 تا 1300 نفر بوده‌اند که موقعیت بسیار مناسبی است که این میزان جمعیت را در برهه‌ای از زمان برای کار فرهنگی در اختیار داشته باشیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار شاهد ورود دانشگاه ملایر در بحث اعتکاف بودیم که به صورت مستقل مراسم اعتکاف را برای دانشجویان خود برگزار کردند، تصریح کرد: امسال هم دانشگاه آزاد این مراسم را برای دانشجویان خواهر برگزار می‌کند که زمینه را هم برای دانشجویان خود و هم برای دانشجویان دانشگاههای دیگر در این مورد فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به ورود دانشگاه آزاد باید از این پتانسیل خوب استفاده کرده و بر کیفیت کار بیفزاییم، اظهار داشت: علاوه بر ملایر در سال‌های گذشته اعتکاف در نقاط دیگر شهرستان مانند شهرهای سامن، ازندریان، علی‌آباد، اسلام‌آباد و روستای انوج نیز برگزار شده است.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته فضای اختصاص یافته در مسجد امام جعفر صادق(ع) کوچک بود که امسال به مسجد نبی اکرم(ص) به دلیل فضای بزرگتر و امکانات بیشتر انتقال یافت، اظهار داشت: سازمان تبلیغات از سال گذشته در شهرستان مجری برگزاری اعتکاف نیست و ستاد مردمی اعتکاف تشکیل شده است و سازمان صرفا دستگاه ناظر است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برگزاری اعتکاف بیش از  دو مرتبه در سال در ملایر بیان کرد: ثبت‌نام اعتکاف از در ملایر از سوم اردیبهشت آغاز و تا هفتم ادامه دارد و مراسم اعتکاف در 4 نقطه دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد، مسجد جامع و مسجد نبی اکرم(ص) در ملایر برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به انتخاب شعار حیات طیبه برای اعتکاف امسال اظهار داشت: سن اعتکاف برای خواهران 9 سال و برای برادران 15 سال است که درموارد استثنا تا 13 سال نیز می‌توانند در مراسم شرکت کنند، در ضمن در مورد بحث بیمه 60 نفر در استان به صورت بی‌نام بیمه شده‌اند.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما