وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت 11:29   |   کد مطلب: 13996
وقتی سگ ها برای رسانه های غربی با اهمیت تر از کودکان می شوند/ حمایت رسانه ای سرویس های جاسوسی از کودک کشی آل سعود
رسانه ای فارسی زبان آمریکایی و انگلیسی در حالی که در مقابل کودک کشی های صورت گرفته در یمن سکوت کردند، اخبار سگ کشی در شیراز را به صورت گسترده پوشش دادند.

به گزارش نافع به نقل از مرصاد، از ابتدای حملات متجاوزانه دولت عربستان سعودی به یمن، کشورهای غربی حمایت های گسترده ای از آل سعود در حوزه های مختلف اعم از نظامی، لجستیکی، اطلاعاتی و ... انجام دادند.

 

در زمینه حمایت های گسترده آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آل سعود، حمایت های رسانه ای این کشورها از جمله مواردی است که در هفته های اخیر صورت گرفته و دستگاه های تبلیغاتی آن ها در راستای مشروع نشان دادن جنایات صورت گرفته توسط سعودی ها فعالیت می کنند.

 

 

از آنجایی که این رسانه ها سابقه ای طولانی در توجیه جنایات کشورها دارند که نمونه بارز آن نیز توجیه پذیر نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی است، در موضوع یمن و جنایات آل سعود نیز به وضوح دیده می شود که عملیات روانی توسط این رسانه ها به اجرا در می آید.

 

پوشش گسترده اخبار جنایت سگ کشی و سکوت در برابر کودک کشی

 

در روزهای گذشته یکی از خبرگزاری های داخلی مستندی از نحوه معدوم کردن سگ های ولگرد در شهر شیراز را منتشر کرد که بنا به گفته بسیاری از مخاطبان آن، تصاویر یک جنایت را به نمایش می گذاشت.

 

پس از انتشار این مستند، بسیاری از مردم در شهرهای مختلف در اعتراض به این شیوه معدوم کردن سگ ها، تجمعاتی محدودی را برگزار کردند و از مسئولین مربوطه خواستار این مسئله شدند که از این اقدام جلوگیری شود.

 

 

برخی از معترضان نیز از طریق مراجع معظم تقلید و گرفتن استفتا از ایشان سعی کردند که اثبات کنند که اقدام اخیر در کشتار سگ ها بر خلاف موازین اسلامی است. بر همین اساس نیز تمامی مراجع معظم این اقدام را بر خلاف دستورات و موازین اسلامی اعلام کردند.

 

همچنین نامه نگاری های گسترده ای صورت گرفت و در نهایت، اطلاع رسانی رسانه های داخلی و اعتراض مردم، رئیس سازمان محیط زیست را مجبور کرد که در نامه ای به وزیر کشور خواستار برخورد جدی با خاطیان سگ کشور شود.

 

اما در این میان رسانه های آمریکایی و انگلیسی در راستای تحت تاثیر قرار دادن جنایات صورت گرفته در یمن، اخبار جنایت سگ کشی در ایران و اعتراض به آن را به صورت گسترده پوشش دادند.

 

این در حالی بود که همین رسانه ها در روزهای اخیر در برابر جنایت نسل کشی و کودک کشی آل سعود در یمن سکوت کرده و حتی در مواردی تلاش کردند که آن را مشروع جلوه دهند.

 

این رسانه ها با استفاده از تاکتیک های عملیات روانی این هدف را دنبال کردند که با پرداختن مکرر به موضوع سگ کشی و اعتراض مردم به آن از میزان توجه افکار عمومی به جنایات انجام شده در یمن بکاهند. آن چه که قابل توجه است در روز جمعه و پس از نماز جمعه مردم سراسر کشور به جنایت یمن اعتراض کرده بودند اما خبری از آن در این رسانه ها منتشر نشده بود.

 

بدون شک پوشش دادن اخبار سگ کشی در ذات خود بدون اشکال است همانطور که رسانه های داخلی نیز به آن پرداختند. اما این مسئله در رسانه هایی که در برابر جنایات گسترده کشورهای همپیمان خود همچون عربستان سعودی و اسرائیل سکوت می کنند، نشان دهنده برنامه ریزی رسانه ای برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی برای فراموش کردن جنایات اخیر در یمن است.

انتهای پیام/ج

 

دیدگاه شما