وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 فروردين 1394 ساعت 10:59   |   کد مطلب: 13938
روستاییان استان همدان 30 میلیارد ریال به شرکت آب بدهکارند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: روستاییان استان همدان 30 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان بدهکار هستند.

به گزارش نافع، حبیب مومیوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با وجود اینکه قیمت آب آشامیدنی برای روستاییان یک سوم مناطق شهری محاسبه می شود اما روستاییان همدان 30 میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاییان استان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند ادامه داد: این در حالی است که با وجود بحران آبی موجود در روستاها تنها راه برون رفت از این مشکل صرفه جویی و مدیریت مصرف است.

وی اضافه کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف غیر خانگی بزرگترین مشکل در روستاهای استان است که برخوردهای جدی با این افراد صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: کیفیت آب در روستاهای استان همدان بسیار مطلوب بوده و هیچ نقطه ای در استان آب شرب آلوده ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع قبوض موجب بهبود وضعیت آبرسانی به روستاها می شود افزود: 19 مجتمع آبرسانی در استان همدان در حال ساخت است که تکمیل و بهره برداری از این طرح ها نیازمند اعتبار 580 میلیارد ریالی است.

300 روستای استان همدان در سالجاری در معرض کم آبی قرار دارند.

ضریب شاخص بهره مندی در روستاهای همدان 68.34 درصد بوده و از یک هزار و 71 روستای استان همدان، 764 روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما