وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 فروردين 1394 ساعت 15:44   |   کد مطلب: 13822
امام جمعه شهر قهاوند گفت: انتظار داریم دولت محترم رهنمودهای رهبری را عملا چراغ راه خود قرار دهد .

به گزارش نافع،به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس ، حجت الاسلام حسین محققی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قهاوند گفت: بعد یک سال نیم و 9 روز مذاکرات فشرده اوئل فروردین بعد از قرائت بیانیه ایران و 1+5 در همان آغاز امر بر سر اقدان مشترک دچار اختلاف شده و هرکدام از طرفین فکت شیت خود را منتشر و برآن اصرار می کند .

امام جمعه شهر قهاوند افزود: اولا دولت محترم حتی در صورت به نتیجیه نرسیدن مذاکرات ملت خود را پشتیبان و حامی خدمتگذاران می داند و ثانیا اعتقاد دارد در شرایط حساس مذاکرات بویژه در بررسی جزئیات نباید پشت تیم مذاکراتی را خالی نمود و لذا با قدرت پشت سر رهبری از فرزندان انقلابی خود جوش حمایت می کند .

وی ضمن لزوم اطلاع مردم بخصوص نخبگان از جزئیات مذاکرات و محرم دانستن مردم گفت: در شرایطی که یک سال نیم گذشت عموما بسیاری از مقامات دولتی تلاش کردند جامعه را به دوقطبی مخالف و موافق تقسیم نمود و با تهدید و تحقیر و برچسب زنی منتقدان را ساکت نمایند مشاهده کردیم رهبر معظم ضمن تائید دغدغه و دلنگرانی آنها از مقامات دولتی و تیم مذاکراتی خواستند نظرات آنها را شنیده و در پیشبرد بهتر مذاکرات از آنها استفاده نمایند.

حجت الاسلام محققی افزود: اینکه تفاهم در لوزان سویس در حد یک بیانیه الزام آور نیست از محاسن مذاکرات است چون می توان با ارزیابی بهتر طرف مقابل به جزئیات پرداخت به ویژه با توجه به اینکه تنها دقایقی بعد از قرائت بیانیه آمریکایئها دست خودشان را رئ کردند و نیت های درونی را بیرون ریختند.

خطیب نماز جمعه شهر قهاوند گفت: مشخص شد که آمریکایها خلاف تعهد عمل کردن در توافق ژنو یک اتفاق نیوده است و طبیعت آنها نقض عهد می باشد و لذا می طلبد تیم مذاکرتی با توجه به این نکات و با هوشیاری بیشتر عدم اعتماد در جزئیات وارد شود.

وی افزود: از نقاط ضعف بیانیه این بود که به رغم تاکید رهبری مبنی بر شفافیت و عدم تفسیر برداری و تجربه توافق ژنو تفسیرهای متفاوت تنها چند دقیقه بعد از بیانیه شروع شد.

وی درخصوص نکات کلیدی و اساسی مذاکرات که لغو تحریم ها است و ابهام جدی در این زمینه وجود دارد گفت:با اینکه جمهوری اسلامی برداشتن تحریم ها را همزمان با امضای توافقات خواستار است و به عنوان خط قرمز از آن یاد می کند .

وی گفت: در موضوع بازرسی ها عباراتی در فکت شیت آمریکا بود که صحبت اوباما و متن بیانیه ادعا می کند ایران بازرسی فراتر از پروتکل الحاقی را پذیرفته است و حضرت آقا هشدار دادند ایران به هیچ وجه نباید به کشوری استثنایی در دنیا تبدیل شود.

امام جمعه شهر قهاوند گفت: ابهام بعدی در برگشت پذیری است اینکه ما هم می توانیم برگردیم تضمینی نیستدر برگشت با خسارت هنگفتی از جمهوری اسلامی باید تحمل نماید .

محققی گفت: با هم اتفاقات معتقدیم تیم مذاکراتی زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده است و دستاوردهای خوبی از جمله غنی سازی در خاک ایران و آب سنگین ماندن اراک داشته است .

دیدگاه شما