وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 13:29   |   کد مطلب: 13435
تاریک دره؛ سومین پیست اسکی مطرح کشور پذیرای گردشگران نوروزی
پیست اسکی تاریک دره سومین پیست مطرح کشور است به طوریکه پس از پیست های شمشک و دیزین به عنوان منحصر به فردترین پیست اسکی به شمار می رود .

به گزارش نافع،به نقل از همدان ورزش؛  پیست اسکی تاریک دره یا الوند در موقعیت جغرافیایی N344259 E482628 در استان همدان واقع شده است.

در این میان پیست اسکی تاریک دره همدان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی در توسعه ورزش های همدان منطقه ای مستعد تقویت این رشته است به طوریکه در طول سال پذیرای گردشگران و ورزشکاران بسیاری است. 

این پیست مکانی مناسب برای تفریح سالم جوانان محسوب می شود و در 15 کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته ‌است. 

راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می گذرد و به دره تاریک دره می رسد. پیست تاریک دره در سال ۱۳۶۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. سه دستگاه تله اسکی از نوع 1 دستگاه تله سیژ و دو دستگاه بالابر بشقابی در روزهای اسکی در خدمت علاقمندان این ورزش است.

در حال حاضر این پیست دارای سالن غذاخوری، خوابگاه و سایر امکانات موردنیاز یک اجتماع حدود ۵۰۰ نفر را داراست.  پایین ترین نقطه پیست اسکی در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد و بالاترین نقطه پیست به 3150 متر می رسد.

این پیست با کمتر از ده کیلومتر فاصله از مرکز شهر ضمن چشم انداز بکر طبیعت کوهستان بهترین محیط برای پرداختن به اسکی است . 

البته این پیست به دلیل برخورداری از امکانات ویژه در فصل گرم  سال نیز قابلیت پذیرش گردشگر را دارد به طوریکه در تابستان، تله سی یژ پیست اسکی همدان از ساعت 8 صبح تا 8 شب به طور یکسره میزبان میهمانان داخلی و خارجی است.

یکی از علاقه مندان ورزش اسکی در این‌باره گفت: همدان به لحاظ پیست اسکی استاندارد و آب و هوای خوبی که دارد در راستای ورزش اسکی دارای پتانسیل بسیار بالایی است و به همین دلیل نیز اسکی بازان زیادی را در خود جای داده است.

محمدرضا سعیدی ابراز داشت: پیست اسکی همدان به لحاظ وسعت خوبی که دارد می تواند همواره میزبان مسابقات داخلی و خارجی باشد که این امر همت مسئولان مربوطه را می طلبد.

وی با بیان اینکه یک توصیه برای علاقه مندان به ورزش اسکی دارم، اذعان داشت: علاقه مندان به اسکی به دلیل هزینه ها نباید از علاقه خود بگذرند چراکه ورزش اسکی بسیار مهیج است.

سعیدی با اشاره به اینکه در فصل زمستان بهتر می توان اسکی انجام داد، اظهار داشت: البته در فصل تابستان نیز می توان به این ورزش محبوب پرداخت.

این علاقه مند به ورزش اسکی افزود: پیست اسكي همدان از نظر امكانات ورزشي هيچ مشكلي ندارد و پیست اسکی تاریک دره همدان پیست بسیار خوبی است که علاقه مندان به این ورزش می توانند در این پیست به فعالیت بپردازند.

وی بیان داشت: همچنین هزينه ها براي رسيدن به پيست اسكي تاریک دره و استفاده از آن نسبت به كشور بسيار مناسب است.

سعیدی اضافه کرد: مسئولان باید در نصب تابلوهای راهنما در داخل شهر تلاش کنند تا مسافران و گردشگران به راحتی با پیست اسکی آشنا شوند و بتوانند از قابلیت های این پیست استفاده کنند.

این علاقه مند به ورزش اسکی عنوان داشت: انتظار می رود که همدان همانگونه که میزبان مسابقات مختلف است در راستای میزبانی مسابقات اسکی نیز قدم های مئوثری بردارد چراکه این امر باعث شناساندن همدان به کشور و حتی سایر کشورها می شود.

سعیدی با اشاره به اینکه از ورزش نیز می توان در جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کرد، ابراز داشت: همدان نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد می تواند در جذب گردشکر موفق عمل کند.

سعیدی با بیان اینکه پیست اسکی همدان نیز به دلیل نزدیک بودن به شهر، بستر مناسبی برای جذب گردشگران است، اذعان داشت: همچنین این پیست اسکی دارای زیر ساخت های لازم و امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه همچنین از دیگر کارهایی که می توان در جذب گردشگر انجام داد، جذب ورزشکاران به همدان است، اظهار داشت: هیئت اسکی همدان می تواند میزبانی اردوهای اسکی بازان را از سراسر کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما