وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 12:42   |   کد مطلب: 13367
سال 93، سخت ترین سال مالی ورزش همدان/ کسب 461 عنوان کشوری با وجود مشکلات سخت مالی
مدیرکل ورزش‌ و‌ جوانان همدان با بیان اینکه با وجود مشکلات موفق شدیم میزبانی 99 مسابقه و رویداد ورزشی را برعهده بگیریم، تأکید کرد: در 545 مسابقه قهرمانی کشور حضوری فعال داشتیم و بیش از 461 عنوان کشوری را نیز کسب کردیم.

به گزارش نافع،سید‌عبدی افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به مشکلات مالی ورزش کشور اظهار کرد: امسال سال سختی برای ورزش کشور بود و اکثر فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش‌ و‌ جوانان استان‌ها به دلیل کمبود منابع مالی به حالت نیمه‌فعال درآمدند.

وی گفت: البته با حمایت مسئولان استان، وزارت ورزش‌ و‌ جوانان و تلاش هیئت‌های ورزشی، ورزش استان در حال پیشرفت است.

مدیرکل ورزش‌ و‌ جوانان همدان ادامه داد: بیشتر هیئت‌های ورزشی ما فعال هستند و هیئتی مانند هیئت قایقرانی امسال توانست چندین مدال آسیایی را برای استان به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت خوب ورزش استان در 6 سال گذشته توقعات از هیئت‌های ورزشی بالا رفته و مردم انتظار قهرمانی و کسب مدال از ورزشکاران استان در میادین مختلف ورزشی را دارند.

افتخاری با بیان اینکه با وجود مشکلات موفق شدیم میزبانی 99 مسابقه و رویداد ورزشی را برعهده بگیریم، تأکید کرد: در 545 مسابقه قهرمانی کشور حضوری فعال داشتیم و بیش از 461 عنوان کشوری را کسب کردیم.

وی یادآور شد: ورزشکاران همدانی در سال 92 در قالب تیم‌های ملی چون والیبال، فوتبال و... 57 حضور در مسابقات بین‌المللی داشتند که این تعداد در سال 93 به 66 مورد افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در سال 93 نیز 422 ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که در نهایت 167 ورزشکار به عضویت تیم ملی در آمدند که این مورد در سال 92، 128 مورد بوده است.

وی ابراز داشت: در سال 92 ملی‌پوشان شرکت‌کننده در مسابقات آسیایی از استان 35 نفر بودند که این تعداد در سال 93 به 37 نفر افزایش یافت.

افتخاری افزود: 19 نفر از این ورزشکاران توانستند در مسابقات آسیایی صاحب عنوان شوند.

وی از رشد صددرصدی حضور ملی‌پوشان همدانی در مسابقات بین المللی خبر داد و گفت: در سال گذشته، 64 ورزشکار همدانی در رشته‌های انفرادی به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند که این تعداد طی امسال به 122 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: در سال 92 ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی 12 عنوان کسب کردند که این تعداد در سال 93 رشد سه برابری داشته و به 33 مورد افزایش یافت.

وی یادآور شد: در 6 سال گذشته چندین مسابقه بزرگ بین‌المللی و آسیایی را میزبانی کردیم و بارها میزبان اردو‌های تیم‌های ملی بودیم که در تاریخ ورزش استان بی‌سابقه بوده است.

افتخاری بیان داشت: با توجه به شرایط مالی، امسال با وجود کاهش چند برابری اعتبارات، ورزشکاران همدانی با کسب بیش از 550 مدال رنگارنگ داخلی و خارجی، شرایط خوبی داشتند.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه دولت، ادارات کل ورزش‌ و جوانان حق تیم‌داری و هزینه برای تیم‌های حرفه‌ای را ندارند اما اداره کل ورزش و جوانان همه گونه حمایت از بخش خصوصی در ورزش داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: اداره ورزش و جوانان همه گونه همکاری و حمایت از بخش خصوصی داشته و در بسیاری از موارد بابت استفاده از ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی خود هزینه‌ای از تیم‌های لیگی دریافت نکرده تا تیم‌ها در هزینه‌های جاری خود دچار مشکل نشوند.

وی بیان داشت: ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی، عمرانی و آموزشی روند رو به رشدی را پیش گرفته و شاهد توفیقات ارزنده‌ای در این مقوله مهم اجتماعی در استان هستیم.

افتخاری در پایان سخنانش افزود: امید است این روال ارزنده در سال 94 نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما