وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 11:34   |   کد مطلب: 13273
ورزش های مناسب برای کودکان
کودک شما در سنین مختلف توانایی انجام فعالیت‌های ورزشی مختلفی را دارد که شما باید با آنها آشنا باشید. به احتمال زیاد کودک بعد از گذشت چندین هفته از شروع ورزش، استعداد طبیعی و توانایی خود را بروز می‌دهد.
 

کودکان دو تا پنج سال

کودکان نوپا و پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند ورزش‌های پایه‌ای و حرکات ساده را انجام بدهند. این در حالی است که آنها برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای و سازمان‌یافته بسیار کوچک و کم سن و سالند.

بهترین ورزش‌ها برای این سنین، حرکاتی ساده است که به بازی شباهت دارد و شما می‌توانید بدون اینکه او را به کلاس ورزشی خاصی بفرستید با او ورزش کنید.

حرکات مناسب برای این کودکان دویدن، بالا رفتن از سراشیبی‌ها، لگد زدن، غلت زدن، رقصیدن، بازی کردن با یک توپ سبک ،پدال زدن با یک دوچرخه یا سه چرخه کوچک و بازی کردن در آب است.

کودکان شش تا هفت سال



همان‌طور که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند، قدرت هماهنگی و توجه آنها بیشتر و بهتر می‌شود و می‌توانند جهت و مفهوم کار تیمی‌ را درک کنند. اگر می‌خواهید کودکتان را در این سنین به کلاس‌های ورزشی بفرستید،‌ فعالیت‌های ورزشی تیمی ‌بهترین انتخاب هستند.فوتبال، ژیمناستیک، شنا، تنیس، گلف، دو و میدانی و هنرهای رزمی برای این سنین مناسبند.

کودکان هشت سال و بالاتر



کودکان وقتی به سن هشت سالگی می‌رسند،‌ توان انجام طیف وسیعی از ورزش‌ها را دارند که شما می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه کودک و همچنین مشورت با مربی‌های این رشته‌ها او را به کلاس ورزشی بفرستید. البته‌ این را فراموش نکنید که انجام ورزش‌های حرفه‌ای،‌ تنها راه داشتن یک اندام مناسب برای کودک‌تان نیست. اگر متوجه شدید فرزند شما به ورزش علاقه‌مند به نظر نمی‌رسد،

نباید او را مجبور کنید. در این شرایط باید برای او فعالیت‌های فیزیکی دیگری در نظر بگیرید. برای مثال شما می‌توانید دوچرخه بخرید و به همراه هم به دوچرخه‌سواری تفریحی بروید. یا اینکه مسیرهایی برای پیاده‌روی در نظر بگیرید و هر روز کودک‌تان را به پیاده‌روی ببرید. علاوه بر اینها می‌توانید برنامه منظمی ‌برای کوهنوردی در نظر بگیرید و او را همراه خود به کوه ببرید. البته فراموش نکنید نباید او را مسافت زیادی پیاده ببرید و خسته کنید.

با فعالیتها و ورزشهای ذکر شده میتوانیم فرزندی سالم و شاد داشته باشیم.

دیدگاه شما