وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 18:00   |   کد مطلب: 12780
امام جمعه موقت شهرستان فامنین با تأکید بر توجه به کیفیت برگزاری یادواره های شهدا، گفت: این مراسم ها باید به گونه ای برگزار شوند که معرف ارزش های شهدا و دفاع مقدس باشند.

به گزارش نافع،به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس حجت الاسلام احمد باذلی در یادواره شهدای روستای یسرلو از توابع شهرستان قهاوند گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: پیامبر(ص) گروهی از اصحاب را برای عملیات نظامی به جایی فرستاد و زمانی که از مأموریت برگشتند به آنان فرمود، آفرین بر گروهی که جهاد اصغر را به نحو احسن بجای آوردند اما جهاد اکبر را باقی گذاشتند و حقّش را اداء نکردند در این حین عدّه ای از ایشان پرسیدند که ای رسول خدا جهاد اکبر چیست؟ حضرت فرمودند جهاد با نفس جهاد اکبر است.

امام جمعه موقت شهرستان فامنین افزود: از این روایت به خوبی معنا و مفهوم دو واژه جهاد اکبر و جهاد اصغر معلوم می شود و اینکه چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

وی افزود: در تعالیم دینی صیانت و دفاع از کیان سرزمینهای اسلامی و جان و نوامیس مسلمانان با اینکه از اوجب واجبات است اما به جهاد اصغر تعبیر شده است و حفظ و صیانت نفس از کژیها و انحرافات به جهاد اکبر. چرا که شرط پیروزی در صحنه نبرد، دلدادگی و مطیع محض مولا بودن، پیروزی در صحنه جهاد اکبر و تزکیه نفس است.

حجت الاسلام باذلی گفت: جنگ با دشمن داخلى وجهاد نفسانى پشتوانه جهاد خارجى است آن که بر خصم درون پیروز شد مبارزه با خصم برون برایش آسان‏تر است ولى کسى که اسیر زن وفرزند وثروت است نمى‏تواند آن طور که لازم است بجنگد.

وی در خصوص اهمیت جهادگفت: اهمیت جهاد، به اهمیت و قدرت دشمن است جنگ با یک کشور کوچک آسان‏تر است تا با یک کشور بزرگ؛ زیرا دشمن هر چه قوى‏تر باشد جنگ با آن مشکل‏تر است و نفس و شیطان قوى‏ترین دشمنان انسان هستند.

امام جمعه موقت شهرستان فامنین در پایان با تأکید بر توجه به کیفیت برگزاری یادواره های شهدا، گفت: این مراسم ها باید به گونه ای برگزار شوند که معرف ارزش های شهدا و دفاع مقدس باشند.

 

دیدگاه شما