وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 25 دى 1393 ساعت 11:38   |   کد مطلب: 12168
پنجمین یادواره سرداران، فرماندهان و 403 شهید اسدآباد برگزار شد
پنجمین یادواره سرداران، فرماندهان و 403 شهید شهرستان اسدآباد با حضور مردم و مسئولین در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار شد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد پیش از ظهر امروز در پنجمین یادواره سرداران، فرماندهان و 403 شهید شهرستان اسدآباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این گرامی داشتن یاد و خاطرات شهدا یک وظیفه ملی و همگانی است که باید همه آن را موردتوجه داشته باشند.

وی اوصاف شهدا تربیت سالم، اسارت‌ها، دوری از گناه خواند و بر مرور آن از سوی مردم و جامعه اسلامی تأکید کرد.

امام جمعه اسدآباد بابیان اینکه اگر امروز مسئولی در منصبی و یا مقامی در حال فعالیت است، به برکت خون پاک شهدا و استقامت پدران و مادران آنان است، گفت: اوصاف شهدا باید تجلی پیدا کند و این تجلی‌ها با

وی با اشاره به فتنه‌های مختلف در سطح کشور ایران، گفت: فتنه سال 88 با حضور غیرتمندانه ، انسجام و وحدت مردم خاموش شد که باید با مرور و بازگویی این فتنه و دلایل حضور آن

حسینی مجد حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: جوانان با حضور در یادواره‌ها اوصاف شهدا را بررسی کنند تا ببینند شهدا چه اجر و قربی داشتند که به این مقام رفیع رسیده‌اند و جوانان نیز باید شهدا را الگوی خود قرار دهند.

وی افرادی را که شفاعت شهدا را زیر سؤال می‌برند افراد بی‌بصیرت دانست و تصریح کرد: برخی از افراد حاجت گرفتن از شهدا را زیر سؤال می‌برند که این افراد از نظر معرفتی بسیار از دیگران عقب‌مانده‌اند.

امام جمعه اسدآباد شهدا را جز افراد زنده جامعه عنوان کرد و ابراز کرد: مزارهای شهدا در آینده‌ای نه‌چندان دور زیارتگاه‌هایی برای مردم می‌شوند چراکه شهدا نزد خداوند متعال اجروقرب بسیار والایی دارند.

وی برگزاری یادواره را یکی از اقدام‌های خوب توصیف کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا سبب می‌شود که دیگران نیز به رشادت‌های شهدا پی ببرند چراکه شهدا هر چیزی که از خود به‌جای می‌گذارند ارزش دارد و باعث پیمان مجدد مردم با شهدا می‌شود و باعث می‌شود تا نام و یاد آن‌ها هرگز فراموش نشود.

حسینی مجد خانواده‌های شهدا را منبع خیروبرکت هر شهری دانست و اعلام کرد: باید قدرشناس شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم و در رابطه خود با آن‌ها کمال ادب را رعایت کنیم.

وی افزود: باید اوصاف شهدا را مرور کرد و بهترین مکان یادآوری این اوصاف یادواره‌های شهدا است که برگزاری آن به یک فرهنگ تبدیل‌شده است چراکه یادواره‌های شهدا خود یک کلاس درس است چراکه حضور پدر و مادر و خانواده شهدا علاوه بر روحیه معنوی که به مردم می‌دهد باعث می‌شود که دیگران نیز بدانند برخی از مردم با لقمه حلال و دوری از فساد فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

امام جمعه اسداباد انسجام ملت را یکی از اهداف مهم در کشور دانست و گفت: باید ارزش‌ها و خط قرمزهای نظام موردتوجه قرار گیرد چراکه مردم هشت سال دفاع مقدس و توطئه و فتنه زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که این نشان از وحدت میان مردم و ولایت است.

وی با انتقاد از اتفاقات روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید در رفتارها طوری علم شود که وحدت جامعه به هم بریزد و همه باید وحدت را حفظ کنند.

حسینی مجد یکی از دلایل عقب‌ماندگی شهرستان اسدآباد را وجود اختلافات دانست و تصریح کرد: درگذشته برخی از اتفاقات باعث شده است تا شهرستان بیش از ده سال عقب بماند و الآن نیز دورانی نیست که باوجود این همه دشمن وحدت خود را از دست دهیم چراکه حفظ انقلاب وظیفه همگانی است.

وی اعلام کرد: وقتی‌که علی مطهری به احترام خون پدرش که شهید بزرگ ایران اسلامی محسوب می‌شود وقتی پشت تریبون مجلس یوم‌الله 9 دی را در صورت عدم آزادی سران فتنه یوم الشیطان خطاب می‌کند و این‌گونه افراد نباید تریبون مجلس را با این‌گونه حرف‌ها آلوده نکنند.

امام جمعه اسدآباد برگزاری یاد و خاطره شهدا را تجدید پیمان با شهدا و آگاهی بخشی جامعه دانست و گفت: تکریم شهدا و احترام به یادگاران شهدا مانند خانواده‌های شهدا یک وظیفه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما