وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 18 دى 1393 ساعت 09:23   |   کد مطلب: 12085
خودرویی که همه را به وجد آورده است :
بنز شگفت انگیز + عکس
بنز شگفت انگیز
مدتی است که مرسدس بنز مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و ظاهراً زبان طراحی در این کمپانی تغییرات شگرفی داشته است. آنچه که این برند به عنوان طرح مفهومی طی یک سال اخیر ارائه کرده، در حقیقت با تفکرات سایر خودروسازان دنیا تفاوت‌های بنیادین دارد.

در ماه‌های گذشته مرکز تازه تأسیس طراحی مرسدس بنز در پکن با «ویژن جی کد» مخاطبان دنیا خودرو را غافلگیر کرد. از سوی دیگر نیز فیوچر۲۰۲۵ را معرفی کرد و توانایی‌های خود را در دنیای طراحی خودرو به نمایش گذاشت. اما، راه این آلمانی خوش‌ذوق کماکان ادامه دارد.

مرسدس بنز برای نمایشگاه سی‌ائی‌اس که در لاس‌وگاس آمریکا در حال برگزاری است، یک برگ برنده جدید را رو کرده است. این پروژه جدید بنز اف ۰۱۵ نام دارد؛ خودرویی مفهومی و فوق لوکس که نظر همه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، این خودروی مفهومی ۲۰۱۵ اینچ در طول و ۵۹ اینچ در ارتفاع توسعه یافته است. این ابعاد نزدیکی زیادی به مرسدس‌های کلاس اس دارد. شاسی روی چرخ‌های بزرگ ۲۶ اینچی قرار گرفته که برای یک خودروی سواری در این کلاس بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. طراحی رینگ‌های خودرو نیز چیزی شبیه فیلم‌های علمی - تخیلی را در برابر ما قرار داده است.

همه‌چیز دست به دست هم داده تا این محصول، آینده دنیای خودرو را به مخاطب یادآوری کند. استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی در قسمت جلوی رادیاتور البته موضوع جدیدی نیست و ظاهراً بنز به این طراحی علاقه خاصی دارد زیرا نمونه‌های مشابه را در ویژن جی کد و فیوچر ۲۰۲۵ هم دیده بودیم. در قسمت بامپر عقب نیز چراغ‌های ال‌ای‌دی حضوری پر رنگ دارند!

در این خودرو از انواع دوربین‌ها و سنسورهای مختلف در راستای کمک به رانندگی ایمن‌تر بهره‌برداری شده است و اطلاعات مسیر پیوسته توسط پردازشگر مرکزی سیستم رایانه‌ای خودرو در حال تحلیل و بررسی است. استفاده از ترکیبات پیشرفته پلاستیک و همچنین فیبرکربن در بدنه اف ۰۱۵ موجب شده تا این محصول در مقایسه با خودروهای هم‌اندازه خود ۴۰ درصد سبک‌تر باشد. در این میان آلومنیوم و استیل تقویت شده نیز حضوری پررنگ دارند.

فضای داخلی خودرو تجربه حضور در یک اتاق لوکس تمام عیار را تداعی می‌کند. چهار صندلی سوپرلوکس با قابلیت چرخش فضای داخل را تبدیل به یک نشیمن راحت یا اتاق جلسه‌ای پیشرفته می‌کند. تمام قسمت‌های کنسول جلو و داخل درها مجهز به نمایشگرهای لمسی شده‌اند.

برای قلب تپنده این مجموعه نیز از یک موتور هیدورژن الکتریک با حداکثر توان ۲۷۲ اسب بخار استفاده شده است. موتور اف۰۱۵ مورد جدیدی نیست و قبلاً در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۱۱ نیز نظیر این موتور رونمایی شده بود. شتاب صفر تا صد این موتور برابر با ۶.۷ ثانیه اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، این خودرو می‌تواند به صورت خودکار یا دستی مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامیکه خودرو در حالت حرکت خودکار قرار می‌گیرد، چهار صندلی می‌توانند چرخانده شوند تا امکان گفت‌وگوی رو در رو فراهم شود و زمانیکه خودرو توسط راننده رانده می‌شوند، صندلی راننده به حالت قبل برمی‌گردد تا بتواند به مقابل خود مسلط باشد.

بنا بر پیش‌بینی‌ها اف ۰۱۵ برای تولید انبوه و حضور در خیابان‌ها تا سال ۲۰۳۰ شانس‌هایی را خواهد داشت. 

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما