وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 30 آبان 1393 ساعت 14:17   |   کد مطلب: 11070
برپایی کاروان و چادر سلامت در روستاها توسط حلال احمر
معاون داوطلبان هلال احمر همدان گفت: بیش از 152 پایگاه و خانه داوطلب در سطح استان افتتاح شده و 22 هزار داوطلب در برنامه‌ها مشارکت دارند.

سیلوانا صلح‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه بیش از 152 پایگاه و خانه داوطلبی در سطح استان افتتاح شده، اظهار کرد: این تعداد پایگاه‌ها در داخل مساجد، ادارات و جمعیت هلال احمر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 22 هزار داوطلب در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: این داوطلبان در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در سطح استان مشارکت دارند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: در پایگاه‌های داوطلبی با جذب افراد، آموزش‌ها و مهارت‌های مختلف امدادی به آنان ارائه می‌شود که به صورت امدادگر در برنامه‌های مختلف فعالیت کنند.

وی به ایجاد خانه داوطلبی روستای چنارسفلی اشاره کرد و گفت: فلسفه تشکیل خانه‌های داوطلبی به اجرای سیاست‌های خود داوطلبان در این خانه‌ها برمی‌گردد.

صلح‌میرزایی افزود: اقدامات و دستورالعمل‌های هلال احمر به خانه‌های داوطلبی ارجاع داده می‌شود که داوطلبان به اجرای آن می‌پردازند. ویزیت رایگان بیماران در سطح روستاهای محروم، اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح همای رحمت، فرشتگان رحمت از سوی داوطلبان همین خانه‌های داوطلبی صورت می‌گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان برپایی کاروان و چادر سلامت در روستاها را از دیگر فعالیت‌های خانه‌های داوطلب دانست و گفت: این کاروان متشکل از پزشک عمومی و مامای داوطلب، به خدماتی چون تست فشار خون و ویزیت رایگان بیماران در روستا می‌پردازند.

دیدگاه شما