وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 13:08   |   کد مطلب: 43408
کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان با روایت‌گری سه موضوع «شکست امپراتوری دروغ»، «جنگ غزه» و وجود مقبره «استر و مردخای» در همدان گفت: امروز رژیم صهیونیستی که شکست ناپذیر و سیستم امنیتی او نفوذناپذیر بود، با طوفان الاقصی درهم شکسته شده است.

به گزارش نافع، حسین ربیعی در میزگردی که با پیشنهاد این پایگاه خبری تحلیلی و با حضور اعضای بسیج اساتید دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با موضوع «نقش جنگ روایت‌ها در رویدادهای پیش‌رو» در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت و مأموریت مؤسسه اندیشکده آمریکایی به نام «رند»، گفت: این مؤسسه در کالیفرنیا در سال ۱۹۴۵ در بحبوحه جنگ جهانی دوم اولین قرارداد خود را با شرکت هواپیمایی آمریکا منعقد کرد، به طوری که بعد از سال‌ها وارد مباحث جامعه شناسی ‌شد.

وی با اشاره به پیشینه جنگ روایت‌ها، افزود: صاحب نظریه «جنگ روایت‌ها» مؤسسه رند اندیشکده آمریکایی است و این نظریه جز سند اصلی سیاست خارجی آمریکا قرار گرفته و ۶ سال بعد راهبرد وزارت دفاع آمریکا در رویدادهای پیش رو بوده است.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان تصریح کرد: که در رویداده اخیر، کشوری قدرتمند سلاح اتمی داشته باشد، برنده نیست بلکه برنده آن کشوری است که در جنگ روایت‌ها پیروز بشود، درواقع در پنج سال اخیر «جنگ روایت‌ها» موضوع خاص و درجه یک در جهان به خصوص کشور مطرح ماست.

وی با بیان اینکه جنگ روایت‌ها از دو مؤلفه تشکیل شده، افزود: روایت اول به علاوه استمرار در باور و ذهن مخاطب یک انگاره تصور می‌کند که برابر با واقعیت است که ما به آن جنگ شناختی می‌گوییم؛ به فرض مثال در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ یک خانم در ایستگاه پلیس فوت می‌کند و روایت اول را رسانه‌های معاند در دست می‌گیرند و کشور ایران را درگیر تنش داخلی می‌کنند.

ربیعی با اشاره به کشته شدن سالانه صدها نفر در کشور آمریکا قبل از محاکمه پلیس، گفت: سال گذشته هزار و ۹۶ نفر در آمریکا کشته شدند که پنج درصد از آن‌ها خانم هستند و این اتفاقات در سکوت رسانه ای آن پیش می‌رود و کسی این‌گونه روایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ شناختی روایت اول را هر رسانه‌ای کار کند، برنده است.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان یکی از تکنیک‌های عملیات روانی را بزرگنمایی مسئله دانست و گفت: در یک فروشگاه زنجیره‌ای، گاهاً پیش می‌آید که وقتی برای پرداخت پول کالا جلوی صندوق فروشگاه حاضر می‌شوید، اجناسی را خریده‌اید که جز اولویت‌های زندگی‌تان نیست، درواقع در آن فروشگاه ذهن شما تحت تاثیر بمباران تبلیغاتی قرار گرفته است، همیشه کالاهای اساسی روزمره مردم در انتهای فروشگاه قرار داده می‌شوند تا شما برای رسیدن به آن کالا مجبور باشید تبلیغات مختلف داخل فروشگاه را ببینید که بخشی از این تبلیغات تخفیفات، زرق و برق کالاهای چیده شده در قفسه‌هاست، حتی نور فروشگاه را هم مصنوعی قرار می‌دهد تا گذر زمان را متوجه نشوید، تمام این‌ها برای این است که ذهن مشتری و مخاطب خود را در زمان کوتاه و بسیار محدود تحت تاثیر قرار بدهد و خروجی آن خریداری کالایی است که اولویت شما نیست.

وی ادامه داد: دقیقاً این فرایندی است که در فضای مجازی رخ می‌دهد، در کوتاه‌ترین زمان بمباران محتواهای مختلف می‌شود که نمونه آن سناریوهایی از امپراتوری دروغ است که در موضوع مهسا امینی درگیر آن بودیم.

ربیعی با اشاره به اقدام امپراتوری دروغ در حوزه رسانه، گفت: سلبریتی‌های آمریکایی برای مهسا امینی هشتگ می‌زنند اما برای زن بارداری که در آمریکا کشته شد، در سکوت به سر بردند، البته نمونه‌های دیگری از این دروغ‌ها که روایت شد، موضوع شب یلدا، زندان اوین، دانشگاه صنعتی و غیره بود.

وی با بیان اینکه جنگ روایت‌ها تک بعدی نیست و دارای ابعاد مختلفی است، افزود: جنگ ترکیبی جنگی است که در حوزه اقتصادی ورزشی اقتصادی اجتماعی فرهنگی روی می‌دهد.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان با نمایش تصویری از مسجد الاقصی به صورت گنبد طلایی و مقابل آن مسجد الاقصی واقعی، گفت: همیشه تصورها بر این است که مسجدالاقصی آن مسجد با گنبد زرد رنگاست درحالی که آن مسجد به نام صخره و مسجد آن طرف‌تر آن مسجد الاقصی است و هنوز صداوسیمای ما هم آن را روایت درست نکرده است.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، گفت: دشمن در آن اغتشاشات دنبال این بود که آشوب‌های پرهزینه‌ای را برای نظام رقم بزند، مردم را از نقد به سوی نفی نظام بکشاند، البته امروز ما به سمت نقدپذیری و مطالبه‌گری پیش می‌رویم.
ربیعی خاطرنشان کرد: دشمن از تمام ظرفیت‌ها از جمله از گروه‌های تجزیه‌طلب کرد، ترک و بلوچ و حتی فرقه گرایی شیعی و سنی بهره گرفت، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید، اگرچه ما آسیب دیدیم و باید برای این آسیب‌ها فکری کنیم و اگر فکر نکنیم دچار چالش خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: مردم سریعاً صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، دشمن به دنبال این بود که به سمت حرکات مسلحانه برود و خرابکاری بکند که این فضا مدیریت شد و دشمن به هدف خود نرسید.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: دشمن دنبال بیزاری‌جویی مردم از مسئولان است که مردم پای صندوق نیایند، گاهاً مسائل اقتصادی را به این اهداف گره می‌زند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان به مراحل اشغال سرزمین‌های فلسطین و راهبردهای کلان صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ساخت دیوارهای هوشمند در غزه به طول ۶۵ کیلومتر در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت که نه تنها به صورت بتنی نیست بلکه به صورت مسلح هم است.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان اقصی یک عملیات تمام عیار نظامی بود که فلسطینی‌ها و حماس آن را انجام دادند، افزود: اسرائیلی‌ها تبلیغ کرده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر و سیستم امنیتی آن نفوذناپذیر است، درحالی طوفان الاقصی هر دوی این موضوع را درهم شکست، به گونه‌ای صهیونیست به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را ترمیم کند.

ربیعی با بیان اینکه مردم غزه هزینه سنگینی را می‌دهند و تصاویر دلخراشی از این منطقه جنگی می‌بینیم، افزود: البته نکته مهم اینجاست که هر چقدر این رژیم میزان کشتار مردم بی‌گناه را ادامه بدهد، نفرت افکار عمومی را از این رژیم جعلی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۳۹۱ مورد تظاهرات و تجمعات تا چهلمین روز مقاومت در سطح جهان شکل گرفته است، افزود: ۹۵ درصد این تظاهرات‌ها علیه رژیم صهیونیستی است و این موضوع برای رژیم صهیونیستی ویرا‌ن‌کننده است.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان با اشاره به اینکه جنگ اخیر در غزه، ششمین جنگی است که محور مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده، افزود: ممکن است صهیونیست کل غزه را اشغال کند اما نمی‌تواند جبران آن خسارات را داشته باشد، امروز افکار عمومی نسبت به این رژیم منفی است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی به عنوان سه سنبل در غرب مطرح بوده که با این وضعیتی که در غزه هست، هیچ‌کدام از این‌ها معنای ندارند، مگر دم از حقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی نمی‌زنند پس چرا در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان نمی‌گذارند تجمع حمایت از مردم غزه صورت بگیرد.

ربیعی افزود: با تمام فیلترینگی که به صورت گسترده راه انداختند، باز هم در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک ۱۰ تا ۱۱ درصد از محتواهای مردم به حمایت از فلسطین غالب است و این نشان می‌دهد غرب دچار یک چالش جدی است.

وی یکی از ویژگی‌های خاص عملیات طوفان الاقصی راچشیدن طعم آوارگی اشغالگران اسرائیلی دانست و افزود: به جز کشته‌ها، حدود یک میلیون نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند، هرچه به جلوتر می‌رویم وضعیت آنها بدتر می‌شود.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان به خروجی جنگ در غزه هم اشاره‌ای کرد و گفت: تا یک هفته آینده احتمالاً به سمت و سوی توقف موقت بروند.

وی با بیان اینکه ۷۶ سال پیش شروع‌کننده جنگ رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: یکی از چالش‌های ما این است که دانشجویان و اساتید ما دنبال تاریخ نمی‌دادنند و نمی‌خوانند.

ربیعی تنها راه حل مسئله فلسطینی‌ها را بنابر فرمایش رهبر انقلاب برگزاری انتخابات آزاد در این منطقه دانست و افزود: اسرائیل یک رژیم جعلی است و وجود نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با روایت‌گری به موضوع «استر و مردخای» و وجود مقبره‌ای آنان در خیابان شریعتی در همدان و واقعیت ماجرای این مقبره، گفت: خشایارشاه پادشاه هخامنشی دو هزار و ۵۰۰ سال پیش در یک مراسم لهو و لعب از ملکه درخواست می‌کند که بدن‌نمایی کند، ملکه هم زیربار نمی‌رود و متوجه می‌شود که در حالت مستی این کار را کرده می‌تواند اورا برگرداند که اطرافیان به او اجازه نمی‌دهند و برای ملکه جدید اقدام می‌کند، دختران را از سراسر کشور فراخوان می‌کنند که بین آن‌ها دختر یهودی به نام استر با توطئه عموی خود به نام مرد خای وارد دربار خشایارشاه می‌شود و به عنوان به عنوان ملکه خشایارشاه انتخاب می‌شود و در گام اول دستور قتل عام وزیر خشایارشاه و ده پسر او را می‌گیرد.

کارشناس رسانه و فضای مجازی در استان همدان به جشن پوریم هم اشاره کرد و گفت: این جشن مربوط به قتل‎عام ۷۷ هزار ایرانی در زمان خشایارشاه است که در طی سه روز انجام شده و هر سال یهودی‌ها این روز را جشن می‌گیرند، در آن زمان بسیاری از مردم در روز ۱۳ فروردین برای آنکه در امان باشند، به طبیعت فرار می‌کنند و از آن زمان روز
سیزده بدر در تقویم نام گرفته و مردم به طبیعت می‌روند.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:47
 
 
 

 

در پایان این میزگرد با پرسش اساتید دانشگاه پیرامون موضوعات دروغ‌پردازی دشمن علیه جمهوری اسلامی و وجود یهودیان و «استر و مردخای»، این کارشناس رسانه و فضای مجازی به پرسش‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما