وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت 10:36   |   کد مطلب: 43197
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همزمان با هفته دولت در این استان هفت طرح بهره برداری و عملیات اجرایی سه مرکز بهداشت آغاز می شود.

به گزارش نافع، «فاطمه ترکمان اسدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: طرح های آماده افتتاح این استان شامل پایگاه بهداشتی امزاجرد، مرکز بهداشت نواب، مرکز بهداشت اعتمادیه در شهرستان همدان، پایگاه ملابداغ در رزن، سرجو در ملایر، خانه بهداشت تاریکدره نهاوند و انبار داروئی کبودرآهنگ است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پایگاه بهداشتی امزاجرد در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر مربع در ۲ طبقه از سال گذشته آغاز و با ۴۸ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد و سه هزار و ۳۴۶ نفر از جمعیت این منطقه را زیر پوشش بهداشتی قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: احداث واحد بهداشت نواب نیز از سال ۱۳۹۶ در زمینی به وسعت ۵۵۸ متر مربع در ۲ طبقه به منظور زیر پوشش قرار دادن ۲۰ هزار نفر آغاز شد که با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شد.

ترکمان اسدی بیان کرد: برای بهره برداری از مرکز اعتمادیه شهر همدان در زمینی به وسعت ۶۶ متر مربع در پنج طبقه ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از آن حدود ۳۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: یک مرکز و پایگاه بهداشتی در ملابداغ رزن در ۲ طبقه با ۶۰۰ متر مساحت و زیر پوشش قرار دادن ۶ هزار نفر بهره برداری شد همچنین بعد از هفت سال پایگاه سرجو ملایر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط راه و شهرسازی بهره برداری می شود که ۱۳ هزار و ۸۸۸ نفر را زیر پوشش قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساخت خانه بهداشت در تاریکدره نهاوند از سال ۱۳۹۷ در زمینی به وسعت ۹۸ متر با هدف زیر پوشش قرار دادن ۲۹۷ نفر آغاز شد و با صرف ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه همدان، هفته دولت ۱۴۰۲ بهره برداری شد.

ترکمان اسدی افزود: شهرستان کبودرآهنگ نیز هفته دولت امسال به انبار دارویی مجهز شد که برای ساخت این انبار ۴۰۸ متر مربعی با هدف زیر پوشش قرار دادن ۱۳۱ هزار نفر، ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: هفته دولت امسال عملیات اجرایی ستاد مرکز بهداشت شهرستان های بهار، فامنین و شبکه درگزین آغاز شد که امید می رود با تزریق اعتبار مورد نیاز به موقع بهره برداری شود.

به گفته استاندار همدان هفته دولت امسال ۱۰۰۴ طرح مختلف عمرانی، صنعتی،کشاورزی و خدماتی به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان بهره برداری می شود.

همچنین عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما