وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1402 ساعت 16:24   |   کد مطلب: 43148
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از آزادسازی حد بستر و حریم ۳۵۰ هکتار از رودخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش نافع، رضا اخلاص‌مند امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالعه، لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان در دستور کار شرکت قرار دارد اظهار کرد: میزان طول کل رودخانه‌های اصلی همدان یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که از این میزان بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن مطالعه شده است.

وی میزان طول کل رودخانه‌های مطالعه شده را بر اساس حوضه آبریز شامل ۹۴ کیلومتر از رودخانه‌ها حوضه آبریز سفیدرود، ۲۳۱ کیلومتر حوزه آبریز فلات مرکزی و ۲۷۵ کیلومتر حوضه آبریز کرخه عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای مطالعه ۶۲۶ کیلومتر دیگر از رودخانه‌ها استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نشانه‌گذاری (رپرگذاری) شده و برنامه کاری امسال نشانه‌گذاری بیش از ۷۲ کیلومتر دیگر از رودخانه‌های استان است.

وی از مطالعه ساماندهی مرحله دوم بازه‌های دارای پتانسیل خطر سیلاب، به خصوص در بازه‌های جمعیتی شهری و روستایی به طول ۶۵ کیلومتر یاد کرد و افزود: برنامه سال جاری مطالعه مرحله دوم نیز به طول ۲۰ کیلومتر از نقاط دارای خطر پتانسیل سیلاب در دستور کار است.

اخلاص‌مند از آزادسازی حد بستر و حریم بیش از ۳۵۰ هکتار از رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: برنامه کاری سال جاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، آزادسازی ۱۴ هکتار دیگر از حریم و بستر رودخانه‌های استان است.

وی از لایروبی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سنوات اخیر یاد کرد و افزود: نقاط آسیب پذیر در رودخانه‌های استان شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در قسمت‌های دارای نقاط آسیب‌پذیر و خطرپذیر، لایروبی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از اصلاح ۳۹ مورد از نقاط تقاطعی بر روی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: بیشتر نقاط تقاطعی شناسایی شده مربوط به حوزه راه و شهرسازی است که رایزنی‌های لازم برای اصلاح این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ۹ پرونده مطروحه در کمیسیون ماده ۳ در خصوص آزادسازی دو کیلومتر از حد و بستر حریم رودخانه گنجنامه خبر داد و افزود: رسیدگی پرونده‌ها انجام شده و عمدتا منجر به صدور رای شده که به محض صدور آرای تمام پرونده‌ها، عملیات آزادسازی دو کیلومتر از حریم رودخانه با همکاری دستگاه‌های ذیربط شروع خواهد شد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما