وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 09:32   |   کد مطلب: 17164
مردم مریانج برای اربعین حسینی خود را آماده می‌کنند تا ابتدا در شهر خود پذیرای زائران حسینی باشند و سپس در کربلا، خادمی عاشقان امام حسین(ع) را انجام دهند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، شهر مریانج همواره میعادگاه عاشقان حسینی است، شهری کوچک با دل‌هایی بزرگ در صفحه جغرافیای معنوی.

مردم این شهر از دیرباز ارادت خود را به امام حسین (ع) اثبات کرده‌اند و همواره سعی کرده‌اند تا در تمام صحنه‌های ملی و مذهبی حضور داشته باشند.

مردم این دیار از همان سال‌های مبارزه با طاغوت پرچم‌دار بودند و با همکاری شهید محراب آیت‌الله مدنی زمینه‌ساز براندازی طاغوتیان در همدان بودند.

اما اوج هنرنمایی مردم مریانج در دوران دفاع مقدس رقم خورده است، از همان بدو جنگ پاشنه کشیده به یاری امام خود آمدند در این هشت سال با وجود جمعیت 7 هزار نفری، 2 هزار ایثارگر را روانه جبهه‌ها کردند که از این میان 163 شهید از آغوششان به معراج رفتند.

در این دفاع مقدس زنان و پیران باقی‌مانده در شهر، سه لشکر انصارالحسین (ع) همدان، نبی اکرم (ص) کرمانشاه و نصر اصفهان را پشتیبانی می‌کردند.

حال مردم مریانج خود را برای بزرگ‌ترین تجمع دنیا آماده می‌کنند تا در ایام اربعین مدال خادمی زائران حسینی را در تاریخ خود نهادینه کنند.

شهر مریانج با توجه به قرار گرفتن در مسیر کربلا می‌تواند کمک شایانی به زائران اربعین کند و از همین رو با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، یکی از بزرگ‌ترین زائرسراهای حسینی کشور در این شهر در حال تشکیل است.

تمام مساجد، حسینیه‌ها و گاهی بعضی از منازل خود را برای پذیرایی از زائران آماده می‌کنند تا در شب‌ها میزبان زائران خسته از راه باشند.

این زائرسرا رسماً کار خود را از روز یکشنبه همزمان سالروز شهادت حضرت سجاد (ع) آغاز کرده است و تمام زائران حسینی می‌توانند برای استراحت و پذیرایی در این شهر توقف کنند.

مردم مریانج با تشکیل ستادی تمام هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند تا روزانه هزاران پرس غذای گرم را برای پذیرایی زائران آماده کنند.

این زائرسرای عظیم تا چند روز بعد از اربعین نیز به کار خود ادامه خواهد داد تا هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، زائران بتوانند در این شهر بتوانند توقف کنند.

اما خدمت به زائران حسینی در این شهر به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه یک موکب بزرگ در کربلا نیز آماده خدمت‌رسانی به دلدادگان حسینی است.

مردم مریانج این بار در قالب هیئت حضرت علی‌اکبر (ع) آماده هستند تا در کربلا موکب دایر کنند، این موکب پنج روز قبل از اربعین تا یک روز پس از آن در کربلا مستقر است، این موکب بزرگ برای استراحت، پذیرایی و درمانی زائران حسینی اقدامات خوبی را تدارک دیده است.

راه‌اندازی نانوایی صلواتی با ارائه نان ایرانی، ساماندهی یک‌هزار نفر برای استراحت شبانه‌روزی و پخت نزدیک به 4 هزار غذا در هر وعده از دیگر اقدامات این موکب است.

گفتنی است تمام هزینه‌های راه‌اندازی این زائرسرا و موکب از نذورات مردمی است.

پایان پیام/م

دیدگاه شما