وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402 ساعت 11:39   |   کد مطلب: 43244
با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر شتاب پیشرفت و توسعه ملایر چند برابر شده است.

به گزارش نافع، تاریخی، بزرگترین، بی سابقه‌ترین اینها صفاتی بود که در هفته دولت در شهرستان ملایر به گوش رسید و در تیتر اخبار رسانه های مختلف قرار گرفت.

در هفته دولت امسال در شهرستان ملایر رکوردی تاریخی به ثبت رسید و برابر ۱۰ سال گذشته پروژه در شهرستان ملایر افتتاح و کلنگ‌زنی شد که نشان داد موتور پیشرفت ملایر سرعت گرفته است.

امسال ۱۶۰ پروژه با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان در شهرستان ملایر  افتتاح یا کلنگ زنی شد که میزان اعتبارات آن از اعتبارات ۱۰ سال گذشته شهرستان ملایر بیشتر بود.

میزان اعتبارات و اقدامات انجام شده در شهرستان ملایر نشان از عزم راسخ دولتمردان در پیشرفت اقتصاد و معیشت مردم دارد که با اجرای پروژه‌ها می‌توان نقشی مهم در توسعه ملایر داشته باشد.

پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال ملایر کلنگ‌زنی شد پروژه های بینظیر در تاریخ ملایر بود که هر کدام از آنها می‌تواند در صنعت و اشتغال نه تنها ملایر بلکه استان و کشور اثر گذار باشد.

یکی از مهمترین پروژه هایی که در هفته دولت امسال ملایر کلنگزنی شد کارخانه شیشه بود که  این طرح بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ ملایر با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه است.

نکته قابل توجه در این پروژه وعده اجرای فاز نخست آن در یک‌سال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر است که کلیه محصولات آن صادراتی است.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین تولید انواع پوشک و پد بهداشتی در خاورمیانه در غالب طرح توسعه شرکت بافتسان، آغاز عملیات اجرایی در زمینه تولید کروسین از زعفران، اففتاح شرکت جدید فروسیلیس، افتتاح کارخانه تولید تجهیزات پزشکی و دستکش های پزشکی که نیاز کشور به واردات را برطرف می‌کند، اسنها تنها گوشه ای از اقدامات برجسته دولت طی هفته دولت در ملایر است.

موتور توسعه شهرستان ملایر سرعتی فزاینده گرفته که در کنار تمامی طرح های هفته دولت، می توان  بازگشایی مجدد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را از دیگر موارد توسعه شهرستان قلمداد کرد.

شرکتی که همچون استخوانی در گلو در شهرستان ملایر بود و مشکلاتی فراوانی را به همراه خود ر سال های اخیر ایجاد کرده بود اما با تدبیر مسئولان دولتی شهرستان و تغییر مدیریت گامی بلند در صنعت فولاد ملایر برداشته شد.

یکی از دیگر مواردی که نشان از عزم شدید دولتمردان برای توسعه و پیشرفت ملایر دارد بحث نهضت ملی مسکن است که با اقدامات صورت گرفته مساحت ملایر را دو برابر می کند.

طرحی که برای ملایر در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است هر چند در بلند مدت اجرایی می شود اما باعث جهشی بزرگ در شهر ملایر می‌شود.

تصویب طرح ساخت مسکن ویلایی با اعطای زمین به متقاضیان ملایر را جزء معدود شهرهای کشور کرده است که طرح نهضت ملی مسکن را   اجرایی می‌کند.

اینها طرح های بزرگی است که در شهرستان ملایر اجرا شده است و در کنار آن خدمات مختلفی  در بخش ها و روستاهای شهرستان در حال انجام است.

خدماتی همچون احرای نهضت آسفالت، اصلاح شبکه های برق رسانی، طرح‌های هادی روستایی، مسکن روستایی که هر کدام اقدامی موثر در توسعه روستاهای شهرستان است.

دولت به جد در سال‌های اخیر خدمات خود را در شهرهای مختلف سرعت بخشیده است و با حضور مدیران جوان و باانگیزه خدمات دولت بیش از پیش برای مردم نمایان می شود. قطعا با به ثمر رسیدن طرح های بزرگ در شهرستان ملایر شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصاد ،بهبود وضعیت معیشت مردم و توسعه شهرستان خواهم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما