وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 شهريور 1403 ساعت 07:23   |   کد مطلب: 43529
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رزن تاکید کرد:
اربعین پیش‌درآمدی بر عصر ظهور
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رزن با تأکید بر جهانی شدن نام امام حسین (ع) قبل از ظهور، اربعین را بهترین فرصت برای صدور فرهنگ غنی اسلامی و شناساندن امام حسین (ع) به جهانیان دانست.

به گزارش نافع،رضا ایمانی در گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» گفت؛ اربعین را فراتر از یک مراسم عزاداری توصیف کرد و آن را «کوچک شهری از عصر ظهور امام زمان» نامید.

وی با تأکید بر اهمیت شناخت امام حسین (ع) برای درک حقیقی اربعین، زیارت اربعین را ویژگی منحصر به فرد امام حسین (ع) دانست که در روایات از آن به‌عنوان علامتی برای مؤمنان یاد شده است.

ایمانی  با اشاره به متن زیارت‌نامه اربعین که از انشای امام صادق (ع) است، فلسفه خواندن این زیارت‌نامه را عزاداری چهل‌روزه تمام عالم برای امام حسین و اهل‌بیتش دانست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رزن، بر اهمیت فهم عمیق و آگاهانه زیارت‌نامه‌ها تأکید کرد و زیارت جامعه کبیره را شناسنامه اهل‌بیت و زیارت اربعین را شناسنامه امام حسین (ع) دانست.

وی با اشاره به محتوای زیارت‌نامه اربعین، به معرفی امام حسین (ع)، دشمنان ایشان، دلایل قیام و هدف نجات بشریت از سوی امام حسین (ع) پرداخت.

ایمانی، خودسازی و اصلاح نگرش فردی را کلیدی برای جامعه‌سازی و در نهایت تمدن‌سازی دانست و این مهم را در راستای توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد. وی با استناد به واقعه عاشورا، امام حسین (ع) را نمونه‌ای از مسئولیت‌پذیری در برابر مردم دانست که با وجود همه مصیبت‌ها، دست از هدایت و ارشاد مردم برنداشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رزن، جهل را مهم‌ترین ابزار نفوذ دشمن دانست و با اشاره به وضعیت غزه، به جهل جامعه بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر اشاره کرد.

وی بر لزوم دشمن‌شناسی و جهاد تبیین از طریق خواندن زیارت‌نامه اربعین تأکید کرد.

ایمانی با نگاهی مثبت به حضور زنان در پیاده‌روی اربعین، این حضور را دانشگاهی علمی و عملی و مکتبی کامل برای تربیت انسان دانست.

وی ایستادگی، صبر و مقاومت زنان و مردان غزه را برگرفته از حماسه عاشورا دانست و پیاده‌روی اربعین را یک کار سیاسی و مقابله با ظلم توصیف کرد.

در پایان، ایمانی با تأکید بر جهانی شدن نام امام حسین (ع) قبل از ظهور، اربعین را بهترین فرصت برای صدور فرهنگ غنی اسلامی و شناساندن امام حسین (ع) به جهانیان دانست.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما