وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 11:18   |   کد مطلب: 43322
رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند خبر داد:
رشد ۶۵ درصدی موقوفات در نهاوند
رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: در این شهرستان ۴۳۶ موقوفه انتفاعی وجود دارد و در یک سال گذشته ۶۵ درصد رشد موقوفات را در نهاوند داشتیم.

به گزارش نافع، مهدی سوری در نشست خبری به مناسبت هفته وقف گفت: در این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و قرآنی در شهرستان تدوین و اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه کسی که بتواند فرهنگ نوع‌دوستی و وقف را ترویج بدهد قطعاً خودش جزو واقفان است، نقش اصحاب رسانه را در حوزه وقف بسیار مؤثر و جدی دانست.

سوری با اشاره به آمار ثبت‌شده در سامانه جامع بقاع متبرکه افزود: شهرستان دارای ۲۳ بقاع متبرکه است که شامل ۱۹ امامزاده، یک سقاخانه و ۳ آرامگاه است که درآمد آن‌ها عمدتاً برای تجهیز، عمران و آبادانی آن‌ها هزینه می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: درمجموع ۴۳۶ موقوفه انتفاعی شامل (مسجد، حسینیه، آرامستان، دارالقرآن، زینبیه و مهدیه) در شهرستان وجود دارد که در این راستا نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش رشد موقوفات داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: وقف مصداق بارز صدقه است و از دیرباز تاکنون به‌عنوان یک‌نهاد شناخته‌شده مورد اهتمام و استقبال جامعه اسلامی قرارگرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان داشت: در تقسیم‌بندی اولیه وقف دو نوع وقف وجود دارد یک نوع وقف عام و دیگری وقف خاص است.

وی افزود: وقف عام همان‌گونه که از نامش پیدا است جنبهٔ عمومی دارد مثل وقتی‌که کسی مدرسه یا کتابخانه‌ای برای استفاده عموم وقف می‌نماید.

سوری تصریح کرد: وقف خاص برخلاف وقف عام که به‌طور غیر محصور است، محصور بوده و به شخص یا اشخاص معین، تعلق می‌یابد.

وی در ادامه بیان داشت: ۵۸۹ موقوفه منفعتی در شهرستان نهاوند وجود دارد که این موقوفات شامل ۱۲۱ موقوفه و ۴۶۸ رقبه است. سوری افزود: ۴۳۶ مورد موقوفات انتفاعی در نهاوند وجود دارد که شامل مسجد، حسینیه، آرامستان، مهدیه، زینبیه و فاطمیه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و قرآنی از هفتهٔ وقف سال گذشته تا به امسال، اظهار داشت: در بحث موقوفات و امور خیریه نیاز به همکاری خبرنگاران داریم چراکه تأثیرگذارترین کسانی که می‌توانند در این امر مهم ما را حمایت کنند خبرنگاران هستند.

وی گفت: از هفتهٔ وقف سال گذشته تا به امروز افزایش ۶۵ درصدی موقوفات را در شهرستان نهاوند داشته‌ایم که این نشان می‌دهد که مردم نهاوند در بحث وقف خوب ورود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما