وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 13 مرداد 1402 ساعت 20:59   |   کد مطلب: 43118

به گزارش نافع، در کنجی از این شهر خیمه‌ای هشت گوش برافراشته انتظار می‌کشد تا مردم خسته از راه برسند و دمی آرام گیرند، لبی تر کنند و جانی تازه.

چای‌خانه حرم مطهر حتی برای آن‌ها هم که زیاد اهل چای نیستند، گذرگاه خوبی است تا لذت نوشیدن یک نوشیدنی داغ و شیرین را تجربه کنند.

چایخانه حضرت رضا در میدان امام خمینی (ره) حال و هوایی دیگر به آن بخشیده است.

 

 

خیمه ای که پذیرای مردم خسته از کارهای روزمره است و برپایی آن فضای عاشقی به پر تردد ترین میدان پایتخت تاریخ و تمدن داده است.

داخل خیمه خادمان در فضایی کوچک اما پر نشاط مشغول فعالیت هستند. این روزها که همدان در تکاپو برای ثبت جهانی هگمتانه قرار دارد چایخانه امام رضا توانسته جای خود را در بین مردم باز کند و نذورات زیادی به آن اهدا می شود.

مشارکت خیرین در تأمین هزینه‌های چایخانه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: فعالیت چایخانه‌ حرم مطهر امام رضا (ع) از همان ابتدا در پایتخت تاریخ و تمدن با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد، استقبال هم در صرف چای و هم در مشارکت در این امر زیبا است.

 

 

هادی بلاغی با بیان اینکه چایخانه رضوی در میدان امام(ره) با هدف فضاسازی شهر تعبیه شده است افزود: این چایخانه در مناسبت‌های مذهبی و ملی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مشارکت جوانان آستان قدس رضوی و هیات‌های حسینی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این چایخانه بعد از ثبت جهانی هگمتانه قرار است به طور ثابت در میدان امام (ره) باقی بماند و پذیرای همشهریان باشد.

بلاغی بیان کرد: چایخانه همدان با الگوبرداری از چایخانه رضوی و هدف این بود نمادی از آستان قدس در همدان ایجاد و عاشقان امام رضا(ع) را به صرف چای دعوت کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این چایخانه شده است عنوان کرد: آمادگی پذیرش نذورات مردم در چایخانه را داریم، ضمن اینکه پذیرایی مناسب از عاشقان اهل بیت(ع) دغدغه ما در خدمت‌رسانی مناسب و تکریم است.

وقتی به چای‌خانه حضرت در کنج این شهر می رسی گویا دست دلت می‌لرزد و پای عجله‌ ات سست می‌شود. انگار این چای بیرزد به همه معطلی‌ها‌ی دنیا!

انتهای پیام/

دیدگاه شما