وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 شهريور 1403 ساعت 10:32   |   کد مطلب: 43578
رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تاکید کرد:
نیاز به مواکب فرهنگی در ایام اربعین
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اربعین یک حرکت جهانی‌ است و کسانی باید برای اربعین برنامه‌ریزی کنند که فکر جهانی داشته باشند.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر صبح امروز در آئین اختتامیه خیمه‌های خادمی ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با اشاره به اجر موکب‌داران اظهار کرد: خداوند در قرآن کشتی حضرت نوح را معرفی می‌کند و از شرایط رفتن به این کشتی ایمان به خدا و قبول کردن و پذیرفتن حضرت نوح به‌عنوان یکی از انبیاء الهی است.

وی افزود: کشتی دیگری توسط خدا به‌عنوان کشتی نجات معرفی شد که آن اهل‌بیت پیامبر اکرم صل‌الله بود، شرایط حضور در این کشتی ایمان به خدا، اعتماد به پیامبر و محبت به محمد و آل محمد علیهم‌السلام است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین چهار اساس دارد، خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های دین، دینداری است، دومین پایه دین پذیرفتن غدیر است چراکه بعثت رسول اکرم بدون معرفی غدیر معنی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی ادامه داد: عاشورا، پایه سوم دین بوده و مهدویت آخرین پایه‌اش است.

وی با اشاره به اهمیت اربعین، افزود: اربعین، آخرین پایه دین بوده و قطعاً به ظهور گره خورده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه امسال شهر کربلا به‌عنوان گرمترین شهر دنیا در روی کره زمین، ثبت شد، گفت: با وجود شدت گرما ۸۸ پرچم کشورهای مختلف در کربلا دیده شده، تمام ادیان و مذاهب از مسیحی، کلیمی و… عاشق امام حسین‌علیه‌السلام بوده و در کربلا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی با تاکید بر اینکه در سفر اربعین نباید فقط احساسات ببینیم، عنوان کرد: در این سفر معنوی باید اعتقادات را هم ببینیم و اگر به‌عنوان زائر امام حسین علیه السلام به کربلا رفتیم و به نماز اهمیت ندادیم، بدانیم که هدف امام ترویح نماز و احکام الهی بود.

وی در یادآور شد: ما برای اربعین به مواکب فرهنگی برای ترویج اهداف امام حسین علیه‌السلام نیاز داریم، کسانی ‌که بتوانند به سوالات زائرین پاسخگو باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان افزود: اربعین یک حرکت جهانی‌ست و کسانی باید برای اربعین برنامه‌ریزی کنند که فکر جهانی داشته باشند.

انتهای خبر/

دیدگاه شما