وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1402 ساعت 09:20   |   کد مطلب: 43136
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شهرداری تنها متولی ساماندهی دستفروشان نیست و برای موفقیت در این امر لازم است شورای تامین به کمک مدیریت شهری بیاید.

به گزارش نافع، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست محیطی و بهداشت شورای شهر با انتقاد از آشفتگی فعالیت دست فروشان در سطح شهر، افزود: دستفروشی موضوع تازه‌ای نیست و این پدیده در طول تاریخ شکل گرفته است و ساختار اجتماعی دارد.

نظری با اشاره به اینکه ساماندهی دست فروشان از وظایف شهرداری است، اضافه کرد: شهرداری برای فعالیت دست‌فروشان قاعده و قانون درستی تعریف کند و با توجه به اینکه فضایی برای فعالیت دستفروشان در ساعات معین تعیین شده است اما با اعتراض کسبه پیاده راه بوعلی مواجه هستیم باید تدابیری اندیشیده شود تا در زمان مشخصی دستفروشان حضور داشته و ضرری برای دیگر کسبه نداشته باشند

وی اظهار داشت: ظاهرا قانونی برای منع دستفروشی وجود ندارد اما با این حال موارد متعددی از برخورد با دستفروشان در سطح کشور دیده می‌شود، اما این برخوردها باید قاعده‌مند و قانونی باشد.

نظری ادامه داد: شهرداری ناظر بر امنیت و نظافت محیط شهری است و با حل شدن این مسائل، بستر مناسبی برای کسب و کار سالم دستفروشان ایجاد کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با تاکید براینکه شهرداری در ساماندهی دستفروشان نباید منفعلانه عمل کند، گفت: ضروری است تمام متولیان و بخش‌های مسئول از  جمله شورای تامین و نیروی انتظامی‌در این حوزه به شهرداری کمک کنند تا باهم‌افزایی بهترین اتفاق در شهر رقم زده شود و اگر این امر به درستی حاصل شود قطعاً ساماندهی به معنی برخورد با دستفروشان نیست .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما