آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 14 آذر 1398 ساعت 10:27   |   کد مطلب: 38375
رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: فضای مجازی یکی از مقوله های مهمی در معرفی حوزه گردشگری همدان است که از آن غافل شده ایم.

به گزارش نافع، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورا با بیان این مطلب افزود:  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین مقوله ها در تبلیغات و اطلاع رسانی است که متاسفانه کمبود این حوزه در حوزه گردشگری همدان کاملاً قابل احساس است.

قراباغی محتوا سازی برای فضای مجازی را نیز حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار محتوا سازی  درستی صورت پذیرد؛ تا بتوان مخاطب را جذب کرد .

به گفته قراباغی ظرفیت گردشگری و تاریخی همدان در زمینه برندسازی کم رنگ دیده شده است که با تدوین برنامه‌هایی باید در این زمینه بهتر عمل کرد.

وی اضافه کرد: همدان بایستی به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری و تاریخی در سطح جهان برسد و نباید در این زمینه تنها به شعار دادن بسنده کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اجلاس‌های اخیر که در همدان برگزار شد، گفت: این اجلاس ها می تواند جایگاه واقعی همدان را در مجامع بین‌المللی حفظ کند و ما باید از این فرصت ها استفاده مناسبی را داشته باشیم.

قراباغی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی همدان در شهرداری خبر داد و افزود: در حال حاضر خوانندگی همدان با اصفهان در شورای شهر اصفهان نیز مصوب شده و باید از این ظرفیت استفاده بهتری را ببریم. 

وی اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز با همدان نیز در دستور کار کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا قرار گرفته و امیدواریم با این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت گردشگری همدان گام‌های موثری را برداریم.

فعالیت در حوزه گردشگری یکپارچه و هماهنگ باشد

نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به انتقادات در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری یادآور شد: در این زمینه اگر ضعفی وجود دارد همه ما مقصریم چرا که باید در این حوزه با همکاری و مشارکت هم وارد شویم.

حمید بادامی نجات نقش تبلیغات را در معرفی آثار تاریخی و گردشگری همدان موثر دانست و گفت: نباید در بخش تبلیغات تنها به هزینه های کلان نگاه کرد چرا که با ارائه راهکارهایی با هزینه های کم هم می توان تبلیغات بهتری داشت.

‏بادامی نجات ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را یکی از راه های موثر تبلیغاتی در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ظرفیت های خوبی است که ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همدان به برند سازی نیاز دارد، افزود: تمام اقداماتی که ارگان ها و سازمان ها در این راستا انجام داده‌اند اگر در کنار هم قرار گیرند و به صورت یکپارچه انجام شوند نتیجه‌ بخش خواهند بود و برای این امر لازم است  کمیته‌ای با حضور مسئولین مربوطه استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تشکیل و نتیجه واحدی اخذ و اجرا شود.

بادامی نجات اظهار کرد: در صورت انجام کارها به صورت هماهنگ می‌توان به نحو بهتری از هزینه ها بهره گرفت و از دوباره یا موازی کاری ها نیز جلوگیری کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همدان شهر گردشگری است گفت: جایگاه همدان در حوزه گردشگری بسیار بالاست و نباید آن را با شهرهای داخلی کشور مقایسه کرد.

علی خاکسار اضافه کرد: استان همدان در طی یک سال اخیر در حوزه محتواسازی گردشگری اقداماتی داشته است که این محتوا با موضوعات تخصصی تهیه شده است.‌

وی اضافه کرد: برای معرفی همدان و جذب گردشگران از شهرهای مختلف چندین هزار تصویر از همدان به شهرهای مختلف کشور ارسال کرده‌ایم که در ادارات و سازمان‌ها نصب شده اند و این در معرفی همدان بسیار تاثیرگذار است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان تورهای گردشگری به بیان نظرات خود در راستای رونق صنعت گردشگری پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت

پربیننده ها