دانلود نرم افزار موبایل اندروید ریکاوری
آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : یکشنبه 26 آذر 1396 ساعت 17:26   |   کد مطلب: 30713
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی
چاله بودجه آموزش و پرورش در مجلس پر نمی‌شود
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: چاله بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذیر نیست و هرچقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم فاصله نیاز واقعی آموزش و پرورش را با بودجه پیشنهادی پُر کنیم.

به گزارش نافع، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال 977 اظهار داشت: بودجه امسال دولت تنها 8.2 درصد کل بودجه است در حالی که این میزان در سال 95 حدود 10 درصد بود.

 

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال 91، 15.5 درصد بودجه بود اما روند آن در این دولت نزولی شده است که نشان‌دهنده سقوط اهمیت آموزش و پرورش با وجود تأکید کارشناسان بر اولویت قرار دادن آن است.

 

رئیس_فراکسیون_فرهنگیان_مجلس ادامه داد: چاله بودجه آموزش و پرورش در لایحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذیر نیست، هرچند ما در مجلس با تمام قدرت برای بهبود بودجه آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد اما هرچقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم فاصله نیاز واقعی آموزش و پرورش را با بودجه پیشنهادی پُر کنیم.

 

حاجی بابایی در خصوص استانی_شدن بودجه با تأکید بر اینکه «لآزموده_را_آزمودن_خطاست» اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش پیش از این هم یکبار استانی شد که با پی بردن به خطا بودن این عمل دوباره ملی شد.

 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: استانداران در صورت استانی شدن بودجه به جای حل کردن مشکلات آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها خواهند پرداخت و از سوی دیگر ناهمزمانی در پرداخت حقوق و اضافه کار به یک اعتراض عمومی منجر خواهد شد زیرا متولی هماهنگ‌کننده وجود ندارد.

 

وی بیان داشت: از همه مهم‌تر آنکه مدیرکل آموزش و پرورش یک استان نمی‌تواند با قدرت از اعتبارات مصوب دفاع کند؛ نقاط قدرت و ضعف بودجه باید ملی دیده شود.

 

حاجی بابایی با اشاره به عملیاتی شدن 34 درصد بودجه، خاطر نشان کرد:‌ نگاه دولت به اینکه مدارس غیردولتی هزینه کمتری برایش دارند در کنار عملیاتی کردن بودجه به معنای «هل دادن آموزش و پرورش به سمت خصوصی سازی» و گسترش آن در آموزش و پرورش است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما