دانلود نرم افزار موبایل اندروید ریکاوری
آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان
موسسه خیریه نسیم وصال

 

عضویت درفیس نما

 

تاریخ : سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 09:53   |   کد مطلب: 29790
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:
بیکاری 100 نفر از معلمان حق‌التدریس در همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در صورت نیاز از معلمان حق‌التدریس استفاده می‌کنیم، گفت: در حال حاضر 160 معلم حق‌التدریس در شهرستان‌های استان تدریس می‌کنند.

به گزارش نافع، به نقل از ایسنا، مصطفی خزاعی دوشنبه یکم آبان در شورای آموزش و پروش استان همدان، با بیان اینکه مهر امسال از نظر تأمین نیروی انسانی مناطق بهتر از سال‌های گذشته بود، اظهار کرد: در شهر همدان نیازی به استفاده از معلمان حق‌التدریس آزاد پیدا نکردیم اما در شهرستان‌ها از این معلمان به‌کارگرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه از نظر نیروی انسانی مشکلی در مدارس استان وجود ندارد، تصریح کرد: هر زمانی که کلاسی خالی شود و معلم رسمی وجود نداشته باشد، از نیروهای حق‌التدریس استفاده می‌کنیم.
خزاعی با بیان اینکه در به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس آزاد سختگیری وجود ندارد، یادآور شد: دغدغه آموزش و پرورش استان این است که معلمانی که در سال گذشته اشتغال داشتند امسال نیز به کار بازگردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه شرط استفاده از معلمان حق‌التدریس نیاز است، اظهار کرد: امسال 166 نفر از معلمان حق‌التدریس به‌کارگرفته شده و فقط 100 نفر از این معلمان را نتوانستیم به‌کار بگیریم.
درسه اوتیسم با مشارکت خیرین در همدان ساخته شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه 12 درصد از اعتبارات عمرانی استان به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است، گفت: برای ساخت مدرسه اوتیسم از توان خیرین استفاده شود.
محمدابراهیم الهی‌تبار با تأکید بر اینکه با ساخت مدرسه اوتیسم در استان همدان موافقم، اظهار کرد: در صورتی‌که پروژه‌ای با مشارکت خیرین آغاز شود، دولت نیز کمک می‌کند.
وی با اشاره به وجود 3600 دانش‌آموزان استثنایی در استان همدان تصریح کرد: از 265 هزار دانش‌آموز موجود در استان همدان 3600 دانش‌آموز استثنایی است و امیدواریم طوری برنامه‌ریزی شود که کودکی به نام معلول در استان نداشته باشیم.
الهی‌تبار با تأکید بر اینکه هر تلاشی که می ‎ توانیم باید برای دانش‌آموزان استثنایی به‌کار بگیریم، یادآور شد: اعتبارات خوبی برای دانش‌آموزان استثنایی اختصاص داده شده است.
معاون سیاسی استاندار همدان در مورد ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه در زمینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان کمک‌های سال گذشته را تکرار کند.
وی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی از برنامه‌های اصلی سازمان‌هاست، تصریح کرد: آگاه‌سازی شهروندان نسبت به حقوق خود منجر به ضابطه‌مندی و قانون خواهد شد و همه دستگاه‌ها وظیفه‌مند هستند در زمینه آموزش حقوق شهروندی ورود کنند.
الهی‌تبار با تأکید بر اینکه کار آموزش و پرورش در زمینه آموزش حقوق شهروندی قابل تقدیر است، بیان کرد: طرح آموزش دوام زندگی را باید در مسائل اجتماعی دنبال کنیم و اعتبارات تقسیم کار ملی نیز ابلاغ شده و از طریق معاونت اجتماعی و امور بانوان استانداری باید کمک شود.
وی با اشاره به اینکه هر چه بتوانیم مهارت زندگی را به فرزندان بیاموزیم آنها را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه کرده‌ایم، اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از طلاق و مهارت‌آموزی کلاس‌هایی توسط جهاددانشگاهی در استان برگزار شده که امسال آمار طلاق نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.
معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه مهارت‌آموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، گفت: آموزش پسران نیز از اهمیت برخوردار است و باید در این زمینه نیز آموزش داده شود.
رود 127 دانش‌آموز همدانی به مدارس استثنایی
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز گفت: در سالتحصیلی‌جاری 127 دانش‌آموز وارد مدارس استثنایی استان شدند.
پروین قربانیان اظهار کرد: در تابستان گذشته طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان همدان اجرا شد که در این طرح 25 هزار و 246 دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: در این سنجش 82 نفر با نیاز ویژه کم‌توان ذهنی، 5 نفر نابینا، 19 ناشنوا، یک نفر اوتیسم و یک نفر نیز با مشکل جسمی حرکتی شناسایی شدند که در مجموع 127 نفر از این دانش‌آموزان به مدارس استثنایی راه یافتند.
قربانیان ادامه داد: همچنین در این طرح 737 نفر مشکوک بینایی شناسایی شده که 377 نفر نیاز به عینک و 101 نفر نیز تنبلی چشم داشته و 5 نفر در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل شدند.
وی با اشاره به اینکه در طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان 172 نفر مشکوک شنوایی شناسایی شد، خاطرنشان کرد: آموزش پیش از دبستان توسط آموزش و پرورش استثنایی صورت می‌گیرد که کودک باید این دوره رسمی را طی کرده و سپس وارد دوره ابتدایی شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با تأکید بر توجه به دانش‌آموزان با مشکل یادگیری، اظهار کرد: مراکز ویژه یادگیری برای دانش‌آموزان دارای مشکل یادگیری در استان ایجاد شده به طوریکه هم‌اکنون 16 مرکز در استان درحال فعالیت است و در سالتحصیلی 95-96، 1837 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری تحت پوشش  مراکز ویژه یادگیری قرار گرفتند. 
وی با بیان اینکه 33 دانش‌آموز با نیازهای ویژه طیف اوتیسم در همدان تحت پوشش مدرسه استثنایی قرار دارد، تصریح کرد: کودکان اوتیسم توان برقراری ارتباط نداشته و رفتارهای نامتعارف دارند.
قربانیان با اشاره به اینکه مدرسه دانش‌آموزان اوتیسم همدان فضای مناسبی ندارد و فضای فرسوده‌ای دارد، تصریح کرد: این موضوع باعث شده است خانواده‌هایی که فرزند اوتیسم دارند، زمانی که به مدرسه مراجعه می‌کنند، عقبگرد داشته باشند.
وی ادامه داد: براساس شاخص‌هایی که سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درنظر گرفته است، باید در سالجاری 296 دانش‌آموز با نیاز ویژه، 1491 دانش‌آموز مدارس خاص، 32 هزار و 158 نفر در سنجش سلامت و 33 نفر در اوتیسم تحت پوشش قرار گیرند.
قربانیان از بهداشت و اداره‌کل بهزیستی استان همدان خواست تا آمار و اطلاعات افراد مشکوک به اوتیسم را در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان در سالتحصیلی 95-96 بیش از 30 هزار دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: در سالتحصیلی گذشته 643 نفر در فعالیت‌های توسعه‌ای و ترویجی فرهنگ نماز مدارس استثنایی استان شرکت کرده و 258 نفراز خدمات توانبخشی این مرکز استفاده کردند.
وی با اشاره به اعزام 250 نفر از دانش‌آموزان استثنایی استان به مسابقات ورزشی، یادآور شد: همچنین در سالتحصیلی گذشته 54 نفر از دانش‌آموزان استثنایی به مسابقات فرهنگی و هنری و 120 نفر به مسابقات فرهنگی اعزام شده‌اند و 53 مدال در سالتحصیلی 95-96 توسط دانش‌آموزان استثنایی استان همدان کسب شد.
جرای طرح «افزایش دوام زندگی» برای 9000 دانش‌آموز همدانی
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در امور بانوان نیز با بیان اینکه همدان آغازکننده طرح «افزایش دوام زندگی» در مدارس بوده است، گفت: سال گذشته 9000 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم همدان در طرح «افزایش دوام زندگی» با رویکرد کاهش طلاق شرکت کردند.
خلیلی اظهار کرد: امسال طرح افزایش دوام زندگی با رویکرد کاهش طلاق در تمامی مدارس و مقطع متوسطه دوم اجرا می‌شود و 18 هزار دانش‌آموز دختر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: طرح افزایش دوام زندگی با رویکرد کاهش طلاق در سال گذشته توسط آموزش و پرورش استان همدان اجرایی شد و به علت نتایج خوبی که داشت، وزارتخانه دستور داده در تمام کشور اجرا شود.
وی با اشاره به اجرای طرح بشری در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم، افزود: در سال گذشته 250 دانش‌آموز پایه هفتم در مناطق محروم تحت آموزش طرح بشری قرار گرفتند و امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا 483 نفر از دانش‌آموزان در این طرح شرکت کنند اما با توجه به کمبود اعتبارات نمی‌توانیم این برنامه را محقق کنیم.
خلیلی با بیان اینکه 1500 دانش‌آموز پایه هفتم در مناطق محروم استان وجود دارد، یادآور شد: در صورتی‌که اعتبار داده شود می‌توانیم این تعداد دانش‌آموز را تحت پوشش طرح بشری قرار دهیم.
شاور مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در امور بانوان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2200 دانش‌آموز و والدین آنها تحت پوشش آموزش حقوق قرار گرفتند.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت

پربیننده ها