دانلود نرم افزار موبایل اندروید ریکاوری
آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان
موسسه خیریه نسیم وصال

 

عضویت درفیس نما

 

تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت 10:05   |   کد مطلب: 27727
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید با عبور از التهابات دوران انتخاباتی، به فکر ارائه برنامه و ترمیم کابینه پیر و سالخورده‌ برای مدیریت کشور باشد نه اینکه با انواع ادبیات احساسی تنور هیجانی را گرم نگه دارد.

به گزارش نافع  هوشنگ نادری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ در خصوص اظهارت رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «انتخابات، هدیه دنیای غرب نیست؛ امیر مؤمنان (ع) مبنای حکومت خود را خواست و آرای مردم می‌دانست»، اظهار کرد: آقای روحانی به لحاظ تحصیلات حوزوی از مبانی فکری شیعه شناخت مناسبی دارند، مکتوبات گذشته‌ی ایشان هم دلیل بر این است ولیکن بایستی به زمان بیان این مبحث توجه کرد.

وی گفت: به نظر من این موضع‌گیری را بایستی در استمرار جبهه‌گیری ایشان در مناظرات انتخاباتی دانست و ازآنجاکه تیم مشاوران ایشان توانستند با استراتژی جنگ، صلح و انتقال ترس از جنگ جمعیت قابل‌توجهی را با خود همراه سازد، در نظر دارند تا این پشتوانه‌ی اجتماعی را از قبضه‌ی عمومی نظام درآورده و به قبضه‌ی اختصاصی جریانی متبوع خود درآورند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از گذشته حتی در دوران دوم خرداد و بعدازآن همواره حضرت آقا رأی مردم را تعبیر به اقبال عمومی جامعه به کلیت نظام معرفی فرموده‌اند و همه افراد رأی داده به‌نظام را مأجور دانسته‌اند، در انتخابات اخیراً هم طی سخنرانی‌های بعداز انتخابات رویه حضرت آقا استمرار همین استراتژی است که شکاف و فاصله بین امت اسلامی نیست و صرف رأی‌دهی به زید و عمر و بکر و خالد به اتحاد ملی ما لطمه نمی‌زند.

وی گفت: درحالی‌که شخص رئیس‌جمهور رأی‌دهندگان به رقیب را جنگ افراطی معرفی کردند بنا دارند که دوقطبی مجازی در جامعه سایه‌افکن باشد. دلیل واقعی این مسئله هم تحت پوشش قرار گرفتن ناکارآمدی‌ها و عدم مطالبه گری از اتخاذ رویه‌ها و سیاست‌های اشتباه چهار سال گذشته و نیز استمرار خط‌مشی متناسب با طرز تفکر جناح متبوع خود در حین مشغول سازی نخبگان و عوام جامعه است.

نادری با بیان اینکه کلیت اسلام برای تعالی انسانی و اجتماعی نوع بشر است و منجی نهایی نیز موفق به ایجاد جامعه‌ای خواهد شد که کل نوع بشر از یوغ انواع ابتلائات نفسانی و اجتماعی رهایی پیدا کرده و به نقطه تعالی مطلوب قرآن نائل گردد، افزود: کدام دین است که به‌اندازه اسلام و مکتب تشیع به نوع بشر تا این حد ارزش گذاشته باشد و بخواهد که بشریت از سیاه‌چاله‌های نفسانیات و خطوات شیطانی رهایی پیدا کند و به کمال برسد؟

وی خاطرنشان کرد: کدام‌یک از رهبران اجتماعی هستند که به موقعیت و اهمیت شناختی خود افراد و تأثیر رویکردهایشان در سرنوشت فردی و اجتماعی ارزش قائل شده و به دنبال بالندگی رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها باشند؟

این کارشناس گفت: در عصر معاصر کدام رهبر سیاسی‌ای در رأس انقلابات بوده که به‌اندازه امام (ره) و مقام معظم رهبری به تک‌تک امت اسلامی اهمیت داده و میزان را رأی ملت معرفی کرده و رأی ملت را حق‌الناس معرفی کرده باشد؟

 وی بابیان اینکه همان‌گونه که اختلافات فقهی و کلامی جامعه‌ی تشیع و تسنن می‌بایستی بین اهل نظر حل  فصل شود، افزود: کشانیدن بخش‌های این‌چنینی به کف جوامع باعث اختلافات غیر ضرور می‌گردد و امت اسلامی را از اهداف اساسی دور می‌نماید.

نادری یادآور شد: طرح امروزی این بحث هم دقیقا" برای تولید اختلاف و کشانیدن بحث‌های حوزوی دانشگاهی از جوامع علمی به تعصبات توده‌ای خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه دوره دوم خرداد تماماً در التهاب بود تا جایی که رئیس آن دولت مدعی شد هر دو و نیم روز یک بحران را پشت سر گذاشته‌ایم! اذعان داشت: بحران‌هایی که از اتاق فکر خود اصلاحات طراحی می‌شد و به کف جامعه انتقال داده می‌شد و ای‌بسا که نیروهای طرف مقابل هم ناچارا" یا سهواً به این ورطه‌ی طراحی شده ورود می‌کردند.

این کارشناس گفت: اکنون هم رئیس‌جمهور در عوض اینکه از التهاب دوران انتخاباتی عبور کند و طرح و برنامه لازم برای مدیریت چهارساله کشور معرفی نماید و در فکر ترمیم کابینه پیر و سالخورده‌اش باشد، با انواع ادبیات احساسی سعی دارد تنور هیجانی را گرم نگه دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور سعی دارد در وهله‌ای که آمریکا هیچ حیثیتی برای روح و جسم برجام باقی نگذاشته است، جامعه را با این ادبیات مشغول نماید و به عوام جامعه این پیام را القا کند که همین‌ها که جنگ‌طلب هستند همین‌ها که می‌خواستند  دیوار بکشند، همان کسانی هستند که با حقوق مردم مخالف‌اند؛ درصورتی‌که اولاً" معلوم شد چه کسی از ابتدای انقلاب موافق برخوردهای چکشی با ارتشی‌ها و خانم‌ها بود و به دنبال جداسازی در دانشگاه‌ها قصد سیاست‌گذاری داشت و همچنین مشخص خواهد شد که طی چهار سال با ادبیات‌های برو به جهنم بزدل و.... چقدر با حقوق بخش قابل‌توجهی از جامعه که انسان بوده و حق رأی و انتخاب دارند، احترام گذاشته و تا چه قدر در برابر جامعه پاسخگو بوده است؟

وی گفت: اگر ما فرض را بر این بگذاریم که اصلاً رأی از آن ملت است، به تفکیک کسانی که به یک نفر رأی نمی‌دهند چه خواهد شد؟ آیا باید به جهنم بروند و یا نه مسئله این است که رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور کل جامعه است و در برابر حاکمیت و نظام بایستی پاسخگو باشد و برای کل جامعه برنامه‌ریزی کند؟

 نادری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای من این نکته جای سؤال است که امیرالمؤمنین(ع) یک فرد است یا یک مکتب؟ اگر علی ع فقط یک فرد است که مسئله‌اش جداست با ویژگی‌هایی اخلاقی منحصر بفردش، ولی اگر امیرالمومنین یک مکتب است بایستی دید منشأ این مکتب که قرآن کریم است، چه می‌گوید؟ سنت و رویه ی بنیانگذار این مکتب که رسول‌الله (ص) چگونه بوده است؟ استمرار این مکتب در طول تاریخ چگونه بوده؟ جایگاه سایر فرمایشات حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کل نهج‌البلاغه یا سایر روایات چگونه خواهد بود؟ قیام امام حسین(ع) با قیام‌های حضرت زید ابن علی ابن الحسبن (ع) یا قیام توابین و مختار و سایرین که در امتداد حرکت مکتب شیعه است، چه نقشی داشته و اصولاً چه تناسبی با این فرمایش حضرت امیر(ع) داشته‌اند؟

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت