دانلود نرم افزار موبایل اندروید ریکاوری
آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان
موسسه خیریه نسیم وصال

 

 

تاریخ : یکشنبه 28 خرداد 1396 ساعت 19:11   |   کد مطلب: 27716
ندانم‌کاری‌هاي مسوولان اجرایی نهاوند پایانی ندارد تا بدان جا كه با وجود مشكلات فعلي ترمينال جديد اين شهر و عدم رضايت اكثريت مردم براي استفاده از آن، معاون فرماندار نهاوند عنوان كرد كه ترمینال قدیمی نهاوند باید بسته شود مردم و رانندگان به ترمینال جدید بروند!

به گزارش نافع، به نقل از خبرگزاری فارس از نهاوند، در پی برخی سیاسی‌بازی‌ها و تصمیمات غیر کارشناسی مسوولان اجرایی شهرستان از حدود 6 ماه پیش، چالش‌هایی به وجود آمد که طی آن هر دو ترمینال قدیم و جدید نهاوند بلاتکلیف ماند، قاطبه مردم رضایت عمومی از ترمینال جدید را به واسطه مشکلاتش ندارند، البته در این میان و در سایه بی‌نظارتی مسوولانی که تنها درگیر سیاسی‌بازی و اعمال سلایق شخصی‌شان بودند مردم و رانندگان سردرگم و بلاتکلیف شدند، در این میان البته آقای شهردار که خود حتی در جلسات شورای ترافیک حضور ندارد با تصمیم خود ترمینال قدیم را مجدداً راه‌اندازی کرد که نتیجه آن حمله و انتقاد صریح معاون فرماندار نهاوند به بی‌قانونی این اقدام بود!

حالا در نشست شورای ترافیک نهاوند این مساله باز هم شورای ترافیک را به چالش کشاند معاون فرماندار نهاوند به عنوان رئیس شورای ترافیک که پیش از این به مصلحت‌های سیاسی سکوت اختیار کرده بود اولتیماتومی داد که طی آن مصوب شد ترمینال قدیم تا زمان صدور مجوز و انجام تشریفات قانونی باید تعطیل بماند و هیچ گونه اغماضی در این خصوص پذیرفته نمی‌شود.

سیدرضا سلامتی در این نشست اظهار داشت: شهرداری نیز که پیش از این به صورت کاملا غیر قانونی اقدام به بازگشایی این ترمینال متروکه کرده بود موظف است ترمینال را تعطیل و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مکان فوق و واگذاری آن به صورت قانونی به متقاضیان اقدام کند.

وی گفت: تا زمان تعیین تکلیف قانونی ترمینال قدیم، با وجود برخی چالش‌ها، ترمینال جدید به عنوان تنها ترمینال رسمی شهر فعال است.

حالا سوال اینجاست که معاون محترم فرمانداری که به راحتی توپ را در زمین نماینده و شهرداری انداخته تاکنون چرا این چنین کوبنده اولتیماتوم نداده بود و کدام مصلحت اندیشی  باعث شده بود که تاکنون این مقامات سکوت اختیار کنند؟

ثانیا معاون محترم فرماندار که خود را مجری قانون می‌داند چرا نگفت که توان نظارت بر مسافربرهای شخصی را ندارند و در صورت جابجایی ترمینال مجددا جابجایی مردم در ابتدای جاده صورت می‌پذیرد!

ثالثا معاون محترم که این همه بر مرّ قانون تاکید دارد ای کاش نگاهی به مصوبات و پروانه ترمینال داشته باشد و این سوال را از مالکی که در کمک‌ به ستاد حجت‌الاسلام روحانی نقش عمده‌ای دارد، سوال کند که چرا درب‌های مغازه‌هایی که برای خدمات‌رسانی به ترمینال مجوز داده شده‌اند برای سودجویی بیشتر به داخل خیابان باز گشوده شده است و...

این تنها برخی از حاشیه‌های منفی شورای ترافیک امروز بود، شورای ترافیک که یکی از شوراهای تصمیم‌گیرنده در رفع معضلات شهری در نهاوند است، اما متاسفانه کارنامه‌ای کاملا منفی دارد و هنوز به اذعان برخی مسولان یک خروجی تاثیرگذار در شورای ترافیک حداقل طی دو سه سال گذشته نداشته و این را می‌توان از دور باطلی و جدی نگرفتن اعضای این شورا که در اجرای مصوبات دیده میشود کاملا ملاحظه کرد.

محورهای حادثه خیز برزول فارسبان، برزول گیان و محور آورزمان از جمله مصوبات بدون خروجی این شورا هستند که بعد از گذشت دو سال در دو محور آورزمان و گیان برزول اقدامات خاص و قابل توجهی انجام نشده است در محور برزول، فارسبان نیز با توجیه نبود و کمبود اعتبارات، سرعتکاه‌هایی احداث شد که هیچ کدام از استاندارهای لازم را نداشت از این رو موجبات اعتراضات اهالی روستاهای محور برزول فارسبان شد، و حالا در شورای ترافیک روز گذشته، توجه به نقاط حادثه خیز از جمله محورهای مذکور از مصوبات دوباره این نشست شد.

خرید و نصب دوربین‌های ثبت تخلف و دستگاه‌های جی پی اس دسترس پلیس راه،  توسط شهرداری نیز از جمله مصوبات نشست گذشته شورای ترافیک نهاوند در تاریخ 24 اسفند سال گذشته بود که تا کنون با این توجیه که پلیس راه باید مشخصات این جی پی اس ها را ارائه دهد، این مصوبات نیز اجرایی نشده است.

نگاهی گذرا به این مصوبات و صدها مصوبه‌ای که روی زمین ماند و هرگز اجرایی نشد کاملا گویای این است که برگزاری شورای ترافیک در نهاوند تنها در حد یک رفع تکلیف است و آنچنان که برخی از اعضای همین شورا اعتقاد دارند تاکنون اقدامات قابل توجهی در راستای کاهش ترافیک، تسهیل  در ترافیک و کاهش تصادفات نداشته است که البته باز هم آماری که در ذیل به آن اشاره میشود مصداق همین ادعاست.

بنا بر اظهار مسوولان مربوطه در این نشست، تصادفات منجر به فوت در شهرستان نهاوند نسبت به مدت زمان مشابه 38 درصد افزایش و تصادفات جرحی 113 درصد افزایش داشته که 69 درصد تصادفات در راه‌های روستایی و خصوصا در محور برزول فارسبان اتفاق افتاده است، بی‌شک این آمار یکی از مصادیقی است که اثبات میکند نشست های شورای ترافیک در نهاوند تنها و تنها برای رفع تکلیف است و چندان خروجی مثبتی ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت

پربیننده ها