دانلود نرم افزار موبایل اندروید ریکاوری
آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان
موسسه خیریه نسیم وصال

 

 

تاریخ : یکشنبه 7 خرداد 1396 ساعت 10:50   |   کد مطلب: 27373
قریب به 10 سال پیش بود که شهید شمسی‌پور در زمان رياست هیأت دوچرخه‌سواری، طرح جامع و کاملی با عنوان «تاکسی‌دوچرخه» را به شورا و شهرداری همدان پیشنهاد داد، اما این طرح سالهاست که در بایگانی خاک می‌خورد.

به گزارش نافع، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، اواسط سال 1386 بود که هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان به منظور کاهش ترافیک در شهر، پیشنهاد طرح «تاکسی‌دوچرخه» را رسماً به شهرداری و البته صحن شورای شهر ارائه کرد.

«تاکسی‌دوچرخه» می‌تواند در راستای کاهش آلودگی و ترافیک موثر باشد اما این در حالی اتفاق می‌افتد که دست‌اندرکاران شهر نیز به این مقوله توجه ویژه داشته باشند چرا که «تاکسی‌دوچرخه» می‌تواند جایگزین خوبی برای جابجایی مسافران در مسافت‌های کوتاه باشد.

خوشبختانه با اجرای پیاده‌ره بوعلی بستر بسیار خوبی فراهم است تا در کنار خودروهای برقی، «تاکسی‌دوچرخه» نیز به صورت آزمایشی وارد شود.

به طور حتم اجرای این طرح در پیاده‌راه بوعلی و سپس در مسیرهای دیگر، زمینه اشتغال‌زایی را نیز فراهم می‌سازد زیرا دوچرخه‌های چهارنفره‌ای که برای این کارها طراحی شده است علاوه بر درآمدزایی برای دوچرخه‌سواری‌همدان، یک کارآفرینی جدیدی نیز هست.

پس از اینکه این طرح توسط هیأت دوچرخه‌سواری همدان و رئیس اسبقش سردار شهید علیرضا شمسی‌پور در کشور مطرح شد مسؤولان چند شهر از جمله یزد اقدام به اجرای آن کردند اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت کافی طرح «تاکسی‌دوچرخه» در همدان مسکوت مانده است، این در حالی است که تمام هزینه‌های آن از سوی هیأت دوچرخه‌سواری تأمین می‌شود تا دوچرخه‎ها وارد خیابان‌ها و پیاده‌راها شود.

سرنوشت «تاکسی‌دوچرخه» مشخص نیست

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری همدان با اشاره به اجرای این طرح اظهار کرد: تاکسی‌دوچرخه‌های موجود در همدان چهارنفره و شش نفره هستند که می‌توانند سرویس‌دهی خوبی به شهروندان همدانی داشته باشند.

علی ثقفی با اشاره به اینکه طرح اولیه‌ای که به سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان ارائه داده در سه فاز تعریف شده است، بیان داشت: فاز اول آن شامل اجرای تاکسی دوچرخه در میدان شریعتی به سمت میدان امام همدان و بالعکس است که بعد از اجرای این فاز در دو فاز دیگر و در کل 6 خیابان منتهی به میدان امام و بعضی دیگر از خیابان ها از جمله خیابان بوعلی همدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر و با توجه به پتانسیل موجود شهری، این طرح را به می‌توان به راحتی در پیاده‌راه بوعلی به عنوان فاز نخست مورد استفاده قرار داد.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان با بیان اینکه هیأت در راستای اجرای طرح تاکسی دوچرخه همکاری در هر سطحی را استقبال می‌کند، بیان داشت: این مجموعه در خرید دوچرخه، تجهیز ایستگاه‌ها، فرهنگسازی، اطلاع رسانی، ایجاد ایستگاه و حتی از واگذاری امور به بخش خصوصی برای خرید و راه‌اندازی استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح تاکسی دوچرخه طرح خوبی است که می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز موثر باشد، اظهار داشت: اگر طرح «تاکسی‌دوچرخه» در همدان انجام شود به طور حتم شهروندان نیز از این طرح به خوبی استقبال می کنند.

ثقفی بیان داشت: استفاده از «تاکسی‌دوچرخه» برای مسافت‌های کوتاه در شهر همدان بسیار مناسب است و قرار دادن آن در خیابان‌های اصلی شهر می‌تواند به رفت و آمد سریع مردم کمک کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه تاکنون در مورد تاکسی دوچرخه بحث‌هایی صورت گرفته که به زودی این طرح راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون شاهد راه‌اندازی طرح «تاکسی‌دوچرخه» در همدان نبوده‌ایم و انتظار می‌رود که مسؤولان مرتبط با این امر در راستای گسترش «تاکسی‌دوچرخه» مساعدت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت

پربیننده ها