آخرین قیمت سکه و طلا
دکه روزنامه و نشریات
وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 09:36   |   کد مطلب: 21447
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:
هدایت تحصیلی از اولویت های آموزش و پرورش است
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از اولویت های آموزش و پرورش است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش نافع، عبدالرسول عمادی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تعلیم و تربیت یک معامله و خرید و فروش است و نتایج آن براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.

وی با بیان این که ظرف سه سال گذشته میانگین نمره خروجی امتحانات نهایی دانش آموزان در دوره متوسطه 12 بوده است، افزود: براساس نتایج امتحانات نهایی 60 درصد محتوای آموزشی را دانش آموزان آموختند و 40 درصد آن را نیاموختند و باید گفت نظام آموزشی فقط در 60 درصد با توجه به میانگین نمرات نهایی موفق بوده است.

عمادی بیان کرد: قبولی دانش آموزان 80 درصد بوده و تفاوت آن به 60 درصد قبولی در امتحانات نهایی را باید در نمرات مستمر طول سال تحصیلی دانست که در واقع نمرات مستمر با نمرات نهایی جمع شده و به میانگین 80 درصد قبولی می رسد.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در نظام آموزشی ار هدایت تحصیلی برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان به رشته تجربی گرایش بیشتری دارند و در آینده رشته های مهندسی دچار کمبود و مشکل خواهند بود باید بحث هدایت تحصیلی را جدی گرفته و به درستی عمل کنیم.

عمادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فولادوند یکی از بهترین نیروهای توانمند و با تلاش آموزش و پرورش است، عنوان کرد: همدان استانی با غنای فرهنگی بلند است و در حوزه فرهنگی بسیار درخشان عمل کرده است.

 

اخلاق مداری و قانونمندی از ضرورت های آموزش و پرورش است

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: اخلاق مداری در روابط انسانی و قانون مندی در امور اداری از ضرورت های آموزش و پرورش است.

عبدالرضا فولادوند با اشاره به این که برنامه های اداره کل آموزش و پرورش در طی 32 ماه گذشته با برنامه های توسعه پنجم انطباق داشت، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان 30 درصد اضافه شد.

وی افزود: در سال 92 بیش از 23 هزار ساعت اضافه تدریس داشتیم که در ساماندهی نیروی انسانی با توجه به بازنشستگی 2 هزار نفر از همکاران و اضافه شدن 25 هزار دانش آموز موفق شدیم اضافه تدریس را به 10 هزار ساعت کاهش دهیم، بدون این که نیروی انسانی جدیدی جذب کرده باشیم.

فولادوند با اشاره به مشارکت های مردمی گفت: در این دوره تعریف مشارکت های مردمی به کارگیری و تقویت مدیریت آموزشگاه ها بود و برای این منظور با اجرای طرح تمرکز زدایی موفق شدیم 40 درصد از حجم بخشنامه های ارسالی به آموزشگاه ها را کاهش دهیم و به مدیران در راستای خلاقیت و نوآوری کمک کنیم.

وی توسعه قانون و قانون مداری را از دیگر موفقیت های دوره مدیریتی خود دانست و تاکید کرد: در این دوره از سفارشات جلوگیری شد و همکاری با دیگر دستگاه ها را توسعه دادیم و در این راستا 22 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های مختلف چون محیط زیست و دادگستری استان به امضاء رسید.

فولادوند توسعه روابط انسانی  و اخلاق مداری را اولویت کاری خود برشمرد و عنوان کرد: به مسائل رفاهی فرهنگیان استان نیز توجه شده و اردوگاه های استان به صورت رایگان در اختیار همکاران قرار گرفته و همچنین یک زائرسرای مناسب در مشهد مقدس برای اسکان همکاران اجاره شده است

 

پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت درگرو بهره گیری از تمام ظرفیت ها

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های موجود محقق می شود.

مصطفی خزاعی با بیان این که در مدیریت باید نگاه سخت افزاری و نرم افزاری داشت، اظهار کرد: دکترفولادوند برای تغییر نگرش در آموزش و پرورش و توجه بیشتر مسوولان به این دستگاه مهم تلاش بسیاری انجام داد.

وی با بیان این که در هر شرایط سختی برای خدمت در نظام اسلامی به عنوان یک سرباز آماده هستم، تصریح کرد: تاکنون برای کسب مسوولیت و مدیریتی تکدی گری نکرده ام و با هیچ کسی برای کسب مدیریت تماس نگرفته ام.

خزاعی افزود: خود را برای قبول مسوولیت سخت آماده کرده ام و دنبال تعامل با همکاران و همه مجموعه های استان هستم.

وی با بیان این که افراط و تفریط  وتأخیر و تعجیل در تصمیم گیری ها آسیب زا هستند،  گفت: مرز تعامل و تداخل متفاوت است و حاضر نیستم مسئولیتی را بپذیرم که اختیارش با من نیست.

خزاعی با  تأکید بر لزوم تدبیر و عقلانیت در تصمیم گیری ها، گفت: تدبیر و عقلانیت با مشورت کردن و استفاده از نظرات صاحب نظران محقق می شود.

پایان پیام/م

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت

پربیننده ها